"ננצח את האלימות"

נתין זר דקר אחות בבית החולים, ליצמן בא לבקרה

נתין זר מאריתראה דקר אחות העובדת בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב ופצע אותה באורח בינוני. הבוקר, הגיע סגן השר ליצמן לבקרה: "מדובר באחות מסורה ויקרה" (בריאות)

ליצמן בביקור האחות (צילום: דוברות משרד הבריאות)

תקרית חמורה: נתין זר מאריתראה דקר אמש (שני) אחות העובדת בבית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב ופצע אותה באורח בינוני. האחות פונתה לבית החולים אסף הרופא והדוקר נעצר על ידי המשטרה. האחות, בת ה-65, הועברה עם בואה לחדר ניתוח.

כבר אמש גינה משרד הבריאות את המקרה החמור והורה לתגבר את הבטחון במחלקה, אך הבוקר הגיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לביקור בבתי החולים שמואל הרופא ואסף הרופא, יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב והנהלת משרד הבריאות.

תחילה ביקר ליצמן בבית החולים שמואל הרופא שם התרחש אירוע הדקירה ולאחר מכן המשיך לבית החולים אסף הרופא לבקר את האחות הפצועה.

"הגעתי הבוקר לחזק את הנהלת בית החולים הגריאטרי שמואל הרופא בבאר יעקב ואת הצוות המסור בעקבות המקרה הקשה אתמול בו נדקרה אחות בידי מטופל", אמר ליצמן, "באתי לומר להם שאלימות במערכת הבריאות היא מחלה קשה שאנו נרפא אותה וננצח אותה בכל דרך".

ליצמן הוסיף ואמר כי "שמעתי את הצוות הרפואי וגם נחשפתי לחלק מהצילומים שהועברו לידי המשטרה. מה שקרה כאן זה נורא ואיום. צוות רפואי לא יכול לעבוד בסביבת אלימות וזו פגיעה בחולים. אנו לא מתכוונים לעבור על כך לסדר היום ועלינו לוודא שיש בטחון אישי לצוותי הרפואה. אנחנו במשרד הבריאות נעשה הכל שלא יקרו דברים כאלה.

"ההרתעה זה היסוד. בתי המשפט צריכים להחמיר בענישה למי שפוגע בצוות. אעביר זאת גם ליועץ המשפטי לממשלה. נבדוק לעומק בשיתוף המשטרה שנמצאת בתיק הזה ואם צריך עוד מאבטחים נעשה זאת ללא היסוס".

ליצמן סיפר כי "ביקרתי את האחות בבית חולים אסף הרופא ודרשתי בשלומה. מדובר באחות מסורה ויקרה, מאחל לה בריאות טובה ורפואה מהירה".

ד"ר אסנת לב ציון קורח, מנהל בית החולים אסף הרופא, שם מטופלת האחות הפצועה עדכן כי "היא טופלה במרכז הטראומה של המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), עברה ניתוח וכעת היא מתאוששת. אנו מחבקים את המשפחה ומתפללים לרפואתה השלמה ולמיגור תופעת האלימות במרכזים הרפואיים בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר