מי האיש החפץ חיים

מחקר חדש: קפה מפחית את הסיכון למות

מחקר בריטי ענק מצא כי שתיית קפה גם בכמויות גבוהות הוריד את הסיכון למוות. בנוסף לא נמצא קשר בין שתיית קפה בכמויות גדולות לבין מחלות לב ולחץ דם שונות (כושר ובריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אין ספק שהקפה הוא אחד המשקאות הפופולריים בעולם. רבים אינם יכולים לפתוח את הבוקר מבלי כוס קפה מהבילה. מנגד עולים כל העת הטענות כי הקפה ממכר וכי הקפאין מזיק לבריאות. המחקר החדש שהופץ מציג נתונים מסקרנים במיוחד.

המחקר הענק, שכלל מאות אלפי משתתפים, מצא שהמשקה הפופולרי בעולם מפחית את הסיכון למות, גם אם אתם ממש מכורים. המחקר החדש פורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine.

את המחקר ערכו חוקרי המכון האמריקני לסרטן, באמצעות נתונים ממחקר שנערך בבריטניה, בו השתתפו מעל חצי מיליון מתנדבים. הנבדקים עברו בדיקות דם, ומילאו שאלונים בנוגע להרגלי החיים שלהם, הרקע המשפחתי ובריאותם.

החוקרים עקבו במשך 10 שנים אחר בריאותם של המתנדבים, לצד הרגלי שתיית הקפה שלהם. בנוסף, נבדקו כמה גנים הקשורים ככל הנראה לעיבוד הקפה בגוף. במהלך תקופת המחקר, 14 אלף נבדקים מתו.

מתוצאות המחקר עלה שאלה ששתו קפה גם בכמויות גדולות, היו בסיכון מופחת למות, בהשוואה לאלה שלא שתו כלל קפה. גם אלה ששתו מעל שמונה כוסות קפה ביום, כמות גבוהה ללא עוררין ולא מומלצת על ידי הרופאים, היו בסיכון מופחת למות, בהשוואה לאלה שאינם שותים קפה כלל.

יצוין, מרבית הנבדקים היו בריטים, בעלי הרגלי שתיית קפה שונים מאלה שבשאר העולם: ראשית, הם נטו יותר לשתות קפה נמס, זאת בדומה גם לישראל בה הקפה נמס נפוץ במיוחד. שנית, מתנדבים המשתתפים בניסויים קליניים הם לרוב בריאים יותר מהממוצע כך שיש קושי להסיק מכך בצורה גורפת כי הקפה היה זה ששיפר את בריאותם או האריך את חייהם של הנבדקים.

החוקרים הסבירו, כי בעבר עלו חששות שגנים מסוימים הקשורים במטבוליזם של קפה, עלולים להגביר את הסיכון ליתר לחץ דם או התקפי לב אצל מי ששותה כמויות רבות של קפה. עם זאת, כשנבדקו הגנים הקשורים למטבוליזם של קפה על הנחקרים הרבים, לא נמצא כל סיכון מוגבר בקרב אלה שנושאים אותם.

באופן מעניין לקפה יש יתרונות בריאותיים על פי המחקרים לגברים אף יותר מנשים, חוקרי אוניברסיטת הרווארד פרסמו בשנת 2004 מחקר, שכלל עשרות אלפי נבדקים, ומצא כי צריכה של יותר משש כוסות קפה ביום מפחיתה את הסיכון לסוכרת אצל גברים ב-50% ואצל נשים בשיעור של 30%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר