המאבק על הכותל

הגר"ש עמאר לשר אזולאי: תתפטר מהוועדה

הראשל"צ הגר"ש עמאר פנה במכתב לשר דוד אזולאי ובו הוא מבקש ממנו להתפטר מחברותו בוועדה לאתרי עתיקות בכדי למנוע את הפגיעה בכותל בהרחבת הכותל הדרומי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר והשר אזולאי, ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר יצא בקריאה לשר לשירותי דת דוד אזולאי לפרוש מוועדת השרים לאתרי עתיקות, וזאת בכדי לנסות ולמנוע את האישור לשיפוץ מתחם הכותל הדרומי, שם מתפללים הרפורמים.

לקראת ההצבעה בוועדת השרים המיוחדת שצפויה להתקיים היום (ראשון), שלח הגר"ש עמאר מכתב לשר הדתות, דוד אזולאי, בו הוא קורא לו לנצל את מעמדו כחבר בוועדת השרים לאתרי עתיקות על מנת "לפעול למען שריד בית מקדשנו", לפרוש מחברותו בוועדה המיוחדת ולא ליטול חלק בניסיון לתת לרפורמים חלק בכותל.

במכתב, כותב הגר"ש לשר אזולאי: "אנא יעשה כת"ר למען קדושת הכותל המערבי שריד בית מקדשנו, שלא יחולל ולא ירמסוהו ברגל גאוה, אלו שמתנגדים לכל דבר שבקדושה", בהמשך מפרט הרב את הבקשה שעשויה לגרום לעיכוב בעבודות השיפוץ וההרחבה של הרחבה הדרומית "אם כבודו יתפטר מועדת השרים לענייני עתיקות שמיועדים לתכלית דתית".

בסיום המכתב האישי לשר אזולאי מברך הרב את השר, "ויהי ה' עמך, עזרך ומגנך".

מאחורי הקלעים, מסבירים הגורמים המעורבים במאבק על קדושת הכותל, כי הוועדה לא תוכל להתכנס ללא מניין חוקי של חברים, ולכן פרישת השר אזולאי מהוועדה תמנע את התכנסותה היום.

קריאתו של הגר"ש עמאר לשר אזולאי באה בהמשך למכתבו שהתפרסם בסוף השבוע, בו פסק כי הכותל קדוש לכל אורכו, מפינתו הצפונית לדרומית, ואין לפגוע בקדושתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר