"תהיה רעידה חזקה"

בצפון מודאגים: למעלה מ-50 רעידות אדמה

בשעות הצהריים דיווחו תושבי טבריה על רעידת אדמה נוספת. הרעידה מצטרפת לעוד עשרות רעידות שנרשמו בשבוע האחרון בצפון הארץ. הרעידה האחרונה בעוצמת 3.9 (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
תרגיל לקראת רעידת אדמה (צילום: יוסי זליגר / FLASH90)

בתוך שבוע התרחשו בישראל למעלה מחמישים רעידות אדמה. רק היום (ראשון) דיווחו תושיב טבריה על רעידת אדמה נוספת, ביום אחד, סמוך לכינרת. עוצמת הרעיה האחרונה עומדת על 3.9 בסולם ריכטר.

עשרות רעידות האדמה גורמות לתושבי הדרום לדאוג, וכנראה בצדק. ד"ר יריב חמיאל, מנהל אגף סיכונים גיאולוגיים במכון הגיאולוגי, התבטא הצהריים באולפן ynet: "אני לא יכול להגיד מתי תהיה רעידת אדמה חזקה בישראל, אבל אני כן יכול להגיד שתהיה. היו בעבר ויהיו בעתיד".

לדבריו, "לאורך הגבול המזרחי נמצא העתק ים המלח או השבר הסורי-אפריקני. שם יהיו רעידות אדמה חזקות. גם בהעתק הכרמל צפויות רעידות אדמה בעוצמה חזקה. הערים שנמצאות לאורך הערבה, הבקעה, אזור ים המלח, אזור עמק החולה, הם האזורים המועדים לפגיעה חזקה יותר במקרה של רעידת אדמה חזקה".

בסוף השבוע החליט ח"כ עמיר פרץ, יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף, לכנס את הועדה כדי לדון בהתמודדות העורף עם רעידות אדמה.

לדבריו: "החלטתי לכנס את ועדת המשנה למוכנות העורף לדון בפתרונות למאות אלפי בתים בישראל שנבנו לפני שנת 1980, ומהווים סכנה למשפחות הגרות שם.

"תקן 413 נכנס לתוקפו רק בשנת 1980, ובתים רבים בישראל נבנו לפני. רעידת אדמה עוצמתית מתרחשת בישראל בממוצע אחת למאה שנה בעוד הקודמת היתה ב-1927".

"מוכרחים להכניס כללים חדשים לתמ"א 38 כדי להקל על הדיירים לממש את חיזוק המבנים, כאשר באיזורי הפריפריה הממשלה תעמיד תקציבים מיוחדים למשימה זו" הוסיף

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר