ראיון מיוחד

בן ראובן: ללכת למלחמה נגד החרדים בחוק הגיוס - זו טעות

הוא אלוף במיל', ממקימי הנח"ל החרדי ונציג המחנה הציוני בוועדת הגיוס שתומך בחוק הגיוס, תוקף את לפיד, מתנגד לסנקציות פליליות ומכיר בערך לימוד התורה • ראיון עם ח"כ אייל בן ראובן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

אלוף במיל', ח"כ אייל בן ראובן, מכיר את נושא גיוס החרדים כמעט יותר מכל חבריו בוועדת הגיוס. בן ראובן, ח"כ ב'המחנה הציוני', אומר בראיון ל"כיכר בכנסת" כי חוק הגיוס החדש יועיל לעידוד גיוס החרדים - שאינם לומדים - לצה"ל, הוא מכיר בחשיבות לימוד התורה ותוקף בחריפות את הצביעות של יאיר לפיד הטוען כי החוק דומה לחוק הגיוס שהעביר בכנסת הקודמת.

כותרות הראיון עם ח"כ אייל בן ראובן

חוק הגיוס החדש: "החוק שהוציא משרד הביטחון הוא בעיני חוק סביר, חוק שאפשר לחיות אתו. אבל מה שקרה ומה שקורה, שהחוק הזה בעצם מוצג ממקום שבו הוא יותר משחק פוליטי, מאשר משחק ענייני".

חרדים בצבא: "אני הייתי ממקימי הנחל החרדי, אני עם סביבות ה-120 חיילים חרדים, היום יש כ-7000 חיילים חרדים. במקומות שהם נמצאים הם עושים עבודה מצוינת. שמעתי לאחרונה מפקד בכיר מאוד בחיל האוויר שאומר שיש לו יחידה בבסיס אצלו שעושה עבודה מצוינת".

אלוך במיל' אייל בן ראובן בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

הדילמה האישית: "אני נמצא ב'מחנה הציוני', המפלגה הצביעה נגד החוק, מתוך ראייה ורצון... המשחק הוא יותר משחק פוליטי. גם במחנ"צ, יש אנשים שחושבים כמוני. החוק הקיים הוא חוק סביר, אבל מסיבות פוליטיות הוחלט שמצביעים נגד החוק".

העבודה בוועדת הגיוס: "מה שאני עושה בוועדה זה לנסות להטיב את החוק הקיים, ויש מה להטיב בו. אני לא רוצה להיכנס כרגע לבעיות שלי במחנ"צ, זו סוגיה מעניינת אבל לא קשורה לנושא. מה שאני מנסה לעשות בוועדה, זה ניסיון ולמצוא את הנקודות שידברו למטרה".

המתקפות נגד החוק והחרדים: "מהיום שראיתי את החוק של יאיר לפיד, ועד היום, אמרתי שדרך המלחמה בנושא הזה היא לא נכונה, היא לא נכונה. ללכת למלחמה נגד הציבור החרדי בנושא הזה - זו טעות גדולה למטרה".

סנקציות פליליות: "יש לי ניסיון, ואני אומר: סנקציות פליליות לא! לא ילך! יעשה הפוך בעניין הזה. 'יש עתיד' פועלים היום פוליטית, הולכים עם הרוח, לאן שהרוח מנשבת הם רצים לשם, פוליטי בלבד, בעניין הזה. החוק הקיים היום במשרד הביטחון הוא לא החוק של יש עתיד, נקודה. זה קשקוש מה שיש עתיד מספרים. הם דיברו על סנקציות פליליות, זה היה מוקד החוק ומוקד החיכוך. מה הוא עשה? הוא הגדיל את הגיוס? לא. יצר מלחמה. סנקציות פליליות - אני נגדן בכל דרך".

ערך לימוד התורה: "לגמרי מכיר בערך לימוד התורה. לא שאני מאמין גדול, אני מכבד את זה מאוד, מכבד את ערך לימוד התורה. אני חושב שערך לימוד התורה הוא לצד העניין של שירות המדינה, במשקלות מה יותר גבוהה יש חוסר הסכמה עם החרדים, אבל אני מכבד את זה".

תלמידי הישיבות: "מי שלומד תורה, שלומד, באמת, לומד, יושב מבוקר עד ערב ולומד - שלא ישרת. השאר, מי שלא לומד, אנחנו צריכים לעשות מאמץ גדול מאוד בכדי שיתגייסו".

"הדתה" בצבא: "הצבא הוא צבא גדול, וצריך פה משני הצדדים, גם מהצד החרדי וגם מצד הצבא, לתת את התנאים. ממה שאני שומע, בצבא יש מאמץ גדול לתת את התנאים לחרדים, ביחידות, בבסיסים. גם הציבור החרדי צריך להבין שיש ציבור חילוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר