סגירת 'כרם שלום'

הג'יהאד האיסלאמי: ישראל הכריזה מלחמה

בג'יהאד האיסלאמי הגיבו להחלטת ראש הממשלה ושר הביטחון לסגור את מעבר 'כרם שלום' לסחורות ואמרו כי מדובר ב"הכרזת מלחמה": "אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מחבלי הג'יהאד האיסלאמי (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי הגיבו הערב (שני) להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את מעבר 'כרם שלום' לסחורות וטוענים כי מדובר בהכרזת מלחמה של ישראל.

בג'יהאד אמרו כי: "הגברת המצור על עזה היא בגדר הכרזת מלחמה. ההתנגדות לא תשב אף פעם בחיבוק ידיים כתגובה על כך".

בארגון הטרור חמאס הוסיפו: "אישור של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, על צעדים נוספים להגביר את המצור ולמנוע הכנסת חומרים וסחורה לעזה, הינו פשע חדש נגד האנושות שמתווסף לרשימה השחורה של הכיבוש הישראלי נגד העם הפלסטיני והציבור ברצועה.

"השתיקה באזור ובעולם על פשע המצור המוטל על רצועת עזה יותר מ-12 שנים, מעודדת את האויב הישראלי להמשיך בצעדיו הנוגדים את הדין ההומניטרי והחוק הבינלאומי. חמאס קורא לקהילה הבינלאומית לפעול במהרה כדי למנוע את הפשע הזה וההשלכות החמורות שלו. עליה להפסיק לשתוק ולפעול לסיים את המצור בעזה ואת הפשעים של ישראל נגד עזה ותושביה. ממשלת ישראל היא הנושאת בכל המשמעויות של המדיניות הגזענית והקיצונית"

כזכור, מוקדם יותר הודיע דובר צה"ל כי לאור התמשכות טרור ההצתות ונסיונות הטרור הנוספים שמוביל ארגון הטרור חמאס תוך ניצול וסיכון תושבי רצועת עזה: "קיבלו ראש הממשלה ושר הבטחון את המלצת הרמטכ''ל לסגור החל מהיום את מעבר הסחורות כרם שלום למעט ציוד הומניטרי (בין היתר מזון ותרופות) שיאושרו באופן פרטני על-ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה".

בצה"ל הדגישו: "מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטארית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף - ננקטו צעדים אלו. באם תמשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו".

דובר צה"ל האשים את חמאס כי: "הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ולהשלכות ממנו. חמאס הוא שגורר את תושבי הרצועה לתהום, צה"ל ימשיך ויפעל ככל שיידרש על מנת לשמר את האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר