פרסום ראשון

דרמה: בג"צ עצר את הבחירות לרב העיר לוד

פרקליטות המדינה הודיעה לבג"צ כי אינה מתנגדת להמשיך את קיום הליך הבחירות לרב העיר לוד, אך שלושה שופטי בג"צ קבעו היום כי יש לעצור את הליך הבחירות עד להחלטה סופית (משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |
השופט חנן מלצר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה הודיעו לבג"צ כי הם אינם מתנגדים להמשך קיום הליך הבחירות לרב העיר לוד, למרות החקירה המתנהלת נגד אחד מהרבנים המתמודדים. אך שלושה שופטי בג"צ, בראשות המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר, קבעו היום (שני) כי יש לעצור את הליך הבחירות.

נחשף: החשדות שעיכבו את הבחירות לרב העיר לוד

בהחלטתם כתבו השופטים: "נוכח השינוי הלא-מנומק בעמדת המשיבים כאן (שאיננו תואם גם את גישת פרקליטות המדינה בתיקים מקבילים אחרים) ולאחר שעיינו בחומר הסודי שהומצא לנו- מוצא בזאת צו ביניים האוסר על המשיבים להמשיך בהליכי בחירת רב עיר בלוד, וזאת עד להכרעה סופית בעתירה".

החלטת בג"צ

השופטים הוסיפו כי: "העתירות להוצאת צו על תנאי תבואנה לדיון בפני הרכב בהקדם, בכפוף לאילוצי היומן".

יצוין כי מדובר בניצחון של עו"ד אשר דל, שהתנגד לעמדת הפרקליטות. עו"ד דל מייצג את אליהו ממן , סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, שפוטר לאחר שלא הסכים לשתף פעולה - לדבריו - עם הדרישה שיסייע לבחירת מועמד ראש העיר.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", לפני כשלושה שבועות, פרקליטות המדינה שיגרה את עמדתה לבג"ץ ובין היתר כתבה כי התקיימה ישיבה בפרקליטות המדינה בהשתתפות גורמי המשטרה החוקרים פרשה הנוגעת לאחד המועמדים. חקירה שטרם התקבלה החלטה בעניינה.

לדברי פרקליטות המדינה, למרות החקירה, עמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה והמשנה לפרקליט המדינה היא כי יש אפשרות להמשיך את הליך הבחירות לרב העיר לוד: "אין מניעה לקדמם במצב הנוכחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר