ליצמן ניצח?

מסתמן: אישור 'חוק הגיוס' יידחה; בג"ץ יתבקש לתת אורכה

לאחר שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן איים לפרוש עם סיעתו מהממשלה, אם "חוק הגיוס" לא יידחה, נראה כי דרישתו התקבלה. בהתאם, צפוי בג"ץ להתבקש לדחות את פקיעת המצב הקיים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ממכתב ששיגר הערב (רביעי) יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם למזכיר הממשלה צחי ברוורמן עולה, כי הליך החקיקה של חוק הגיוס צפוי להימשך עוד מספר חודשים.

כפי שנראה כעת, בהתאם לעמדה זו, המדינה תבקש בשבוע הבא מבג"ץ דחייה במועד פקיעת החוק הנוכחי, שנקבע בפסיקתו הקודמת לחודש ספטמבר הקרוב.

"הוועדה המיוחדת בראשותי שואפת לגבש הסדר מקיף וראוי, על בסיס הסכמה רחבה, ובהתייחס לקביעות בית המשפט העליון בפסקי הדין שניתנו במהלך השנים", כתב אמסלם. "נוכחתי כי לעת עתה לא ניתן לגבש מתווה סדור וסופי מה גם שניסיון העבר מלמד כי הטיפול בסוגיה זו חייב להיות זהיר ומכבד. אני צופה כי התהליך עשוי לארוך זמן ונדרשים עוד מספר חודשים להשלמת הליכי החקיקה".

לדברי יו"ר הקואליציה, "ההצעה מעוררת שאלות חברתיות עקרוניות, רגישות ומורכבות, המצויות בליבו של שיח ציבורי נוקב מזה עשרות שנים" והוסיף: "במהלך הטיפול בהצעת החוק נוכחתי כי ההסדרים המוצעים בהצעת החוק אינם בשלים דיים ומחייבים בחינה וליבון מעמיקים של הסוגיות הרלוונטיות".

ככל הידוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא הנחה באופן רשמי לפנות לבג"ץ כדי לבקש את הדחייה האמורה, אך כך כאמור הוא צפוי לעשות כבר בקרוב.

נציג אגודת ישראל: "הצבא - כור גרעיני לפירוק החברה" (באדיבות המצלם)

בכך תתקבל דרישת אגודת ישראל, כפי שהציג אותה היו"ר יעקב ליצמן שאף איים כזכור לפרוש בשבוע הבא מהממשלה אם חוק הגיוס לא יידחה.

בתוך כך, הערב הפגינו כמה עשרות חרדים קיצונים מחוץ לביתו של ח"כ אורי מקלב (דגל התורה), חבר הוועדה המיוחדת שדנה בחוק, והשמיעו קריאות בוטות בגנותו.

אמסלם וליצמן. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר