מצלמות הוועדה תיעדו

מקלב: "חוק הגיוס כנראה לא יגיע; הקואליציה - ממשיכה"

לאחר דיון בוועדת החוקה על חוק תעמולת בחירות, תיעדו מצלמות הוועדה שיחה בין ח"כ אורי מקלב ליו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי, על חוק הגיוס ש"לא יגיע" ועל כך ש"הקואליציה תמשיך בכל מקרה" • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: הכנסת • תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (חמישי) בהצעת חוק בנושא תעמולת בחירות, אך בסיום הדיון קלטו מצלמות הוועדה חילופי דברים בין חבר-הכנסת אורי מקלב (דגל התורה) ליו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי, בנושא חוק הגיוס וסיכויי הקואליציה לשרוד.

ח"כ מקלב אמר לסלומינסקי כי מכיוון שפנינו (החרדים. י"כ) לכם הרבה זמן במליאה, לאחר שחוק הגיוס כנראה לא יגיע, הרי שהוא מבקש לנצל את הזמן כדי לקדם חוקים.

סלומינסקי תהה מה יקרה אם בבג"ץ לא יתן דחיה לחוק הגיוס, כפי שצפויה הממשלה לדרוש, על מנת לדחות את קידום חוק הגיוס, כדרישת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

מקלב השיב: "לא משנה, הדחיה היא בגלל שב-12 בספטמבר נגמר החוק הקודם ואין חקיקה, על זה הדחיה, לא על הדיונים שלנו, לכן מתי שיכינו את זה, יהיה את הדחיה".

סלומינסקי ציין כי אם ככה "יש קשר אל החוק שאנו דנים בו כעת - הנושא של הדחיפות של תעמולת הבחירות".

מקלב: "אין קשר, הקואליציה ממשיכה בכל מקרה".

ניסן סלומינסיק העיר: "יש פה הצהרות שצריכות לתפוס מקום ראשון בתקשורת".

מקלב הסביר לו כי "יש ניסיון של עיתונאים לדבר לבית המשפט, ואומרים להם שאם בית המשפט לא ידחה - יהיו בחירות", אך הסביר כי אין קשר בין הדחיה של החוק לבין הליכה לבחירות.

לאחר מכן העיר היועמ"ש של הוועדה כי "הנושא שהעלת ח"כ מקלב מורכב", ומקלב השיב לו: "כל דבר זה מורכב, יש הרבה חוקים מורכבים, רק עכשיו דיברנו...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר