"שדה תחת שדה"

ח"כ סיידא: "לשרוף לעזתים את השדות, כמו ששורפים לנו"

ח"כ דני סיידא קורא, בראיון ל'כיכר בכנסת', לשרוף חזרה את השדות בעזה - כדי שילמדו לקח, מסביר מדוע לומדי התורה - מורמים מעם ומתייחס לבעיית ההסברה החרדית והקשר עם הערבים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

ח"כ דני סיידא, הממונה על ההתיישבות מטעם ש"ס, מתייחס בראיון ל'כיכר בכנסת' לטרור העפיפונים בעוטף עזה, חוק הגיוס ומערכת הבחירות הקרובה ברשויות המקומיות.

כותרות הראיון עם ח"כ דני סיידא

טרור העפיפונים: "זה דבר חמור וצריך לעשות לזה קץ, ואפשר לשים לדבר הזה קץ, כפי ששומעים בימים האחרונים, רק שיש מגבלות כאלה ואחרות שגורמות לקבל החלטות שונות.. כן, אפשר להגדיר את זה בצורה צבאית. אפשר גם, כמו ששורפים לנו את השדות, לשרוף להם את השדות שלהם, רוב המתיישבים שם הם פלחים, כשאתה שורף לפלח את האדמות שלו, הוא יודע לעצור את השבב שעושים את הטרור הזה. שדה תחת שדה".

ח"כ דני סיידא בראיון לישי כהן

לדבריו: "הגיעו מים עד נפש, כולם מבינים שצריכים לעשות משהו ומהר".

חוק הגיוס החדש: "לימוד התורה הוא הערך העליון. קצת מצער להבין שהציבור הכללי כל כך התרחק והוא לא מבין את זה. גם אם אני עשיתי צבא, לי זה ברור שאין אפשרות אחרת בלי לומדי התורה. לומדי התורה צריכים להיות מורמים מעם. הם אלו שמצילים ומגנים על העם".

ההסברה החרדית: "אני לא יודע אם אנחנו טועים, יכול להיות שלא מנצלים את הכוחות שישנם בציבור שלנו. יש מרצים ואנשי רוח שגם שירתו בצבא, והיום נמצאים בצד השני, כמוני, שכן מבינים. הייתי נותן להם להיות בפרונט. המרצים שהגיעו מהעולם ההוא, קח לדוגמא את הרב יגאל כהן, יש עשרות רבנים שהדברים שלהם גם חודרים. הייתי מבקש מהם להיות בפרונט. הנתק הוא גדול".

ש"ס ו'העם שבשדות': "אני חושב שעיקר הבעיה שלנו עם הציבור הזה היא שאנחנו סובלים מצניעות יתר, פה זה לא המקום. אני אומר בצורה ברורה: לא נעשה לטובת ההתיישבות, ב-20 שנה האחרונות, שום מהלך, בסדר גודל כמו שעשה ח"כ יצחק וקנין. ש"ס היא זו שמוציאה מהכוח לפועל כל החלטה".

ש"ס והציבור הערבי: "אני לא חושב שצריך לעזוב את המגזר הזה, המגזר הזה הלך אתנו יד ביד, כשקיבל את כל השירותים שמגיעים לו. אני חושב שהמגזר הזה עשה טעות, רובם מכירים בטעות שעשו. אני חושב שלא כדאי להפקיר, לא התייאשתי. אחרי שהם בדקו את החלופה שהם בחרו בה - הם מודים בטעות שעשו. אנחנו יכולים להיות הבית הטבעי שלהם.. הבית הטבעי לציבור המזרחי, ועל על הדרך ובשת"פ - קיימים קשרים עם הציבור הערבי, כולנו מגיעים ממדינות ערב, מבינים אחד את השני, הם גם מבינים אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר