הזיגזג של סגן שר הבריאות

ליצמן איים, המועצת החסידית הרגיעה: "לא פורשים כעת"

שוב, בפעם המי יודע כמה, סגן השר יעקב ליצמן איים לפרוש מהממשלה אך ברגע האחרון מוצא את הסולם לרדת מהעץ • הבוקר, ידיעה ב'המודיע', היא ש"מונעת" לממש את איומי הפרישה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר ליצמן, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


במהלך השבועות האחרונים הצהיר סגן השר יעקב ליצמן הן בשיחות עם ראש הממשלה והן בתקשורת כי בכוונתו להתפטר עד תום מושב הקיץ, זאת באם לא יחוקק חוק גיוס חדש, או לחילופין לא תינתן ארכה על ידי בג"ץ שתאפשר דחיה של אישור החוק למושב החורף.

במהלך השבוע האחרון אף שידרו בסביבתו של ליצמן כי ייתכן וייאלץ להתפטר מתפקידו עד סוף השבוע זאת בעקבות הוראת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', לאחר שבג"ץ צפוי להחליט בנושא רק בשבוע הבא.

אלא שנראה כי איומי ליצמן הם דבר אחד והוראות המועצת הם משהו נוסף. הבוקר (רביעי) מוגש לליצמן הסולם לירידה מהעץ בדמות דיווח ב'המודיע' כי לאחר שהממשלה ביקשה ארכה מבג"ץ, מועצת גדולי התורה הורתה לנציגי אגודת ישראל להמתין עם פרישתם על רקע חוק הגיוס עד לתחילת חודש אלול.

לפי 'המודיע' ההחלטה נמסרה לנציגים בתום שיחות שהתקיימו בין חברי מועצת גדולי התורה ולאור העובדה כי המועד בו יפקע המצב הנוכחי הינו בעוד כחודשיים.

בקרב הפרשנים הפוליטיים והכתבים לענייני חרדים הפך הדיווח לציני ומגוחך זאת בשל הפער העצום בין האיומים החריפים של ליצמן וההודעה הנחרצת על פרישה מיידית לבין הביצוע בפועל בסופו של דבר וההתקפלות המרהיבה.

כתב החדשות יאיר שרקי צייץ בטוויטר ‏כי "לא היה סולם שליצמן והמועצת החסידית לא טיפסו עליו בחודשים האחרונים, כשבכל פעם נאלצו לרדת בתירוצים מפולפלים". שרקי הוסיף בעוקצנות כי "השאלה רק מי גורר את מי בין ביזיון מיותר למשנהו".

הכתב הפוליטי של הארץ חיים לוינסון ‏צייץ: "איזה לוליינות מרהיבה".

הפרשן ירון דקל אמר כי "גם האיום המי יודע כמה של ליצמן התגלה כלא משמעותי כשבסוף התקבלה צפירת ההרגעה לדחות את המשבר. גם במושב החורף זה הסתיים אותו דבר בצניחה מהעץ".

בשיחה עם "כיכר השבת" טען פרשן חדשות 10 אבישי בן חיים כי מלכתחילה לא היתה ברורה ההחלטה המאיימת. "מדובר בחוק מצויין עבור הציבור החרדי, חוק שגורר את ההכרעה לעוד מספר שנים והכל בשיטתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שבחוכמתו ובפיקחותו דחה את הכל במשך עשרים שנה", אמר בן חיים.

לדבריו, "חברי הכנסת של אגודה לא הבינו בכלל מה הבעייה בחוק ומה עליהם לתקן. הם לא יקבלו חוק טוב יותר. העובדה שבאגודת ישראל סירבו לקיים מועצת משותפת לכלל הסיעות החרדיות עמדה להם לרועץ כשכעת הם נאלצים להסביר את עצמם".

יצויין כי באגודת ישראל טוענים כי גם סגן השר יעקב ליצמן כשלעצמו סבור שהחוק הינו הרע במיעוטו אולם לדבריהם נגרר אחרי חברו למפלגה יריבו סגן השר מאיר פרוש שטען כי מדובר בחוק רע. "ליצמן התקפל פעמיים, פעם אחת כשנאלץ ליישר קו עם העמדה הקיצונית זאת למרות שלפני כן תיאם עם ראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי ומשה גפני עמדה שונה לחלוטין ופעם שניה כשהבין שהוא עלול לשלם בכסאו וכשהבין כי כלל לא בטוח שיגרור אחריו החוצה את כל חבריו לסיעה החסידית זאת בשל חילוקי הדעות במועצת החסידית הרי שאז חיפש את הסולם לרדת מהעץ כשלבסוף מצא אותו באופן שכזה".

לדברי גורם במפלגות החרדיות, "התברר למפרע כי דווקא גישתם המתונה, היציבה והאחראית של ש"ס ודגל התורה התבררה כנכונה ומוצדקת זאת ללא צורך איומים מיותרים הפוגעים בכושר ההרתעה החרדי וללא התקפלויות וזיגזגים שגורמים לזילות המאבק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר