תיראה מופתעת?

השופטת רונית פוזננסקי-כץ הודחה מתפקידה

פרשת המסרונים: רונית פוזננסקי-כץ קיבלה היום את העונש הכבד ביותר שיכול בית הדין למשמעת לשופטים להטיל, הדחה מיידית מתפקידה, בעקבות הפרשה שהסעירה את המדינה (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השופטת פוזננסקי-כץ ותכתובת המסרונים (צילום: דוברות בתי המשפט, חדשות עשר)

השופטת רונית פוזננסקי-כץ, שהורשעה בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בפרשת המסרונים בתיק 4000, הודחה מתפקידה. כך החליט היום (רביעי) בית הדין המשמעתי לשופטים.

כזכור, ב'חדשות עשר' נחשפה לפני חמישה חודשים תכתובת מסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט, בהם הוא כתב לה בין היתר "תיראי מופתעת" כשהתביעה - שהוא חלק ממנה - תבקש לשחרר למעצר בית את החשודים בתיק 'בזק-וואלה' אור אלוביץ' ועמיקם שורר.

עוד כתב שחם-שביט לפוזננסקי-כץ: "לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחרר מחר בתנאים". להודעת ה"תיראי מופתעת" המפורסמת, הגיבה השופטת: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת".

החוקר המשיך, לגבי החשודים הנוספים בפרשה, סטלה הנדלר ואיריס אלוביץ': "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה. את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים...". השופטת ענתה לו: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת; אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות".

הרכב שופטי בית הדין, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס והשופטים ניל הנדל ואסתר הלמן נימקו את פסיקתם פה אחד: "בית הדין הגיע למסקנה כי נוכח חומרת מעשיה ומחדליה של השופטת, נכון וראוי להשתמש באמצעי החמור ביותר שעומד לרשות בית הדין הוא האמצעי של העברה מן הכהונה, היינו סיום התפקיד".

"רואים אנו חשיבות בהצבת רף גבוה להתנהגות הולמת של שופטים", הוסיפו השופטים. "המסר שאמור לצאת מבית הדין המשמעתי לכל שופטי ישראל הוא שהפרה של דיני המשמעת תיתקל בתגובה חריפה, אפשר אפילו חריפה במיוחד. זאת נוכח התפקיד המרכזי והחשוב שממלאים השופטות והשופטים בדמוקרטיה הישראלית ועל מנת לשמר את אמון הציבור ברשות השופטת, ואף להגבירו. משהחברה הטילה עלינו השופטים להכריע בגורלם של אחרים לשבט או לחסד, נגזר עלינו להחמיר עם עצמנו ועם אלה שהם בשר מבשרנו".

לפיכך, תסיים פוזננסקי-כץ את כהונתה כבר בסוף חודש זה, ב-31 ביולי 2018.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר