כנס רבני ישראל

הגר"ד לאו: "כוונותיו של משה נסים טובות; התוצאה רעה"

הרב הראשי לישראל שנאם בכנס הרבנים המתקיים הערב, הרבה לצטט מדברי הרה"ר הראשל"צ הגר"י נסים זצ"ל, תוך שהוא מותח ביקורת מעודנת על בנו, מציג 'מתווה הגיור' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו בכנס רבני ישראל, הערב (באדיבות המצלם)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו מבהיר היום (רביעי) את התנגדותו למתווה הגיור: "אין לי ספק בכנות כוונותיו של משה ניסים (הוגה המתווה י.כ), בוודאי הרצון טוב. אלא שאנחנו לא מסכימים לתוצאה".

הרב הוסיף לגבי ייחוסו של השר לשעבר: "אביו של משה ניסים, הראשון לציון הרב יצחק ניסים זצ"ל, נשא דברים בכנס בשנת תשכ"א של רבני ישראל, ודיבר על 'האווירה העכורה' כנגד רבני ישראל. דבריו נאמרו הרבה לפני שהומצא מושג ה'הדתה' כנגד הצימאון של עם ישראל למסורת ולדבר ה'".

"רבני ישראל, נכיר במשימות הקשות המונחות עלינו עת ונכוון מעשינו לשם שמים, לטיהור האווירה העכורה המתנהלת כעת", המשיך הרב הראשי וציטט מדברי הראשל"צ המנוח.

"בכל הנושאים האחרים מבינים כל תושבי מדינת ישראל שצריך להיות רשות אחת אחראית. ורק כאן הכל הפקר? בכל הנושאים יש רשות אחת. רק פה? כשרות? גיור? הכל הפקר? כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויפול? ישלנו תורה אחת, ורבנות ראשית אחת!".

"יש לנו תורה אחת, מנהגים שונים, אך הבסיס אחד: צריך לשמור על המסורת, לשמור על עם אחד, גיור אחד, כשרות אחת ותורה אחת".

הרב לאו הדגיש בדבריו של הרב ניסים זצ"ל את החשיבות של עצמאותה ובניינה של הרבנות הראשית לישראל: "רבני ישראל שהוכיחו כושר עמידה במעמד זה, יעמדו איתנים גם בבאות. וכל אחד מהם יביאו תרומתה לבניינה העצמי השלם של הרבנות בישראל, ולמען ארץ הקודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר