נכנעו ללחצים

ה'רב' הקונסרבטיבי דב חיון לא ייחקר על מעשיו

לאחר מכבש לחצים ואמירות מצד פוליטיקאים ואנשי ציבור, החליט היועץ המשפטי לבטל את זימונו של חיון לקירה, עד שיתברר אם מעשיו מהווים עבירה פלילית (חדשות, בארץ)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

ה'רב' הקונסרבטיבי מחיפה, דב חיון, שעוכב הבוקר (חמישי) וזומן לחקירה בשבוע הבא על שחיתן פסולי חיתון ללא תיאום עם הרבנות הראשית, לא יצטרך להיחקר בשלב זה, כך על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

חיון הגיע הבוקר (חמישי) לתחנת המשטרה בחיפה, לאחר שבית הדין הרבני בעיר התלונן כי ה'רב' עורך חופות בניגוד לחוק, ואף חיתן פסולת חיתון. במכתב ששלח בית הדין למשטרה, היא נדרשה "לחקור את נסים דב חיון, ראביי בקהילת 'מוריה' השייכת לתנועה הקונסרבטיבית. הנ"ל, לפי הודאתו, חיתן את בני הזוג... כאשר האשה היתה אמורה להינשא". בית הדין לא שכח לציין כי העונש החוקי לעבירה כזו הוא שנתיים מאסר.

היועץ המשפטי מנדלבליט (צילום: יוסי זליגר / פלאש90)

חיון תקף את המשטרה, שמצידה הגיבה כי היא בסך הכל ממלאת אחר ההוראות, ופרסם כי ימשיך לערוך נישואין אזרחיים גם בעתיד. גם פוליטיקאים וארגונים ליברליים גינו את ההחלטה לחקור את חיון, והשוו את הרבנות ל'משטר אייתולות'.

לבסוף הוחלט שלא לחקור את ה'רב', זאת לאחר שהיועץ המשפטי הורה להקפיא את החקירות עד שיתברר אם מעשיו עולים לכדי חקירה פלילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר