חוקרים מסבירים: איך הגיעו חיידקי סלמונלה לדגני בוקר?

בשבועות האחרונים הזהיר המרכז האמריקני למניעת מחלות, ה-CDC, מפני דגני בוקר בטעם דבש מתוצרת קלוגס שנגועים בחיידק הסלמונלה • החוקרים מסבירים איך זה קרה (בריאות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
דגני בוקר Honey Smacks (צילום: shutterstock)

בתחילת חודש יולי הזהיר המרכז האמריקני למניעת מחלות, ה-CDC, מפני דגני הבוקר Honey Smacks של קלוגס שנגועים בחיידק הסלמונלה.

כמאה בני אדם מ-33 מדינות בארצות הברית נדבקו בחיידק לאחר שאכלו מדגני הבוקר. אנחנו מכירים את הסלמונלה בעיקר בהקשר לביצים, מה שגורם לרבים לתהות, איך הגיע החיידק לדגני בוקר? אם כי גם בישראל אירע הדבר בעבר עם דגני הבוקר של תלמה.

סלמונלה היא בקטריה מסויימת שמתפתח במעיים של בעלי חיים ולכן מצויה יותר במאכלים כגון בשר, מוצרי חלב וביצים, אך היא יכולה גם להגיע לדברי מאכל דרך המרכיבים במפעל, באמצעות ציוד שלא נוקה כראוי או עובדים שלא שטפו ידיים. בנוסף, סלמונלה היא די ערמומית והיא מסוגלת להתקיים במצבים שונים.

אריזות של Honey Smacks על המדף (צילום: שאטרסטוק)

"היה לנו סלמונלה בתבלינים מיובאים, במזון לבעלי חיים וגם בקורנפלקס זו לא הפעם הראשונה", מספר דן באקר, פרופסור באוניברסיטת גאורג'יה בארה"ב. לדבריו, ב-2008 התפרצה סלמונלה בדגני בוקר המכילים אורז, תוצרת Malt-O-Meal. אותה התפרצות גרמה ל-28 מקרי חולי.

אז איך נזהרים? "אנחנו עירניים יותר ומהירים יותר במחקר ממה שהיינו ב-2008", מרגיע באקר שמציע להיות מעודכנים בדבר אזהרות חדשות של משרדי הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר