הבחירות בירושלים

עופר ברקוביץ' בראיון: "אציב מועמד חרדי מודרני ברשימה"

מבטיח לנצח את יוסי דייטש בסיבוב השני, טוען לתמיכת ציבור חרדי גדול, לא ניהל מגעים עם 'הפלג' או עם יאיר לפיד ולא יהפך את ירושלים לתל אביב • המועמד עופר ברקוביץ' - בראיון מיוחד (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עופר ברקוביץ' בראיון (צילום: כיכר השבת)

כשלושה חודשים לבחירות המקומיות בירושלים, לכולם ברור כי החודשים הקרובים הם קריטיים עבור כלל המועמדים. המועמד היחידי שמוביל כרגע בסקרים בקרב המגזר הציוני-חילוני בירושלים הוא עופר ברקוביץ', יו"ר סיעת 'התעוררות'.

בראיון גלוי באולפן 'כיכר השבת', מדבר ברקוביץ' על הכל. הסיכוי לתמיכה חרדית בו, הציונות הדתית, 'הפלג הירושלמי', יאיר לפיד, ניר ברקת. וגם, האם ישמש כסגן של יוסי דייטש והאם יסיר את מועמדותו אם ירד בסקרים.

למה שתושב חרדי יצביע לעופר ברקוביץ' בזמן שיש לו אלטרנטיבה חרדית או דתית?

ברקוביץ': "אני מגיע עם תפיסת עולם מכבדת לדאוג לכלל המגזרים, אני מעוניין לדאוג לכולם. בהיבט של ניהול העיר - מי ידאג לחינוך טוב, מי ינקה את העיר, זה אני שמגיע עם ניסיון ירושלמי הכי משמעותי, הוכחתי את עצמי בעבר. צריך להביא את המגזר החרדי להבנה כי לא קובמינה פוליטית של ליאון איש של דרעי או אלקין שמחויב למרכז הליכוד יכהנו ראשי ערים, כי הם עסוקים באינטרסים פוליטיים זרים".

יש חרדים שאומרים 'לא נצביע למועמד החרדי'? אתה מכיר אותם?

ברקוביץ': "יש לי שכנים חרדים, אפשר לחיות יחד. אני גר בנחלאות, מקום שמכבד את כולם, הרבה מהם יצביעו לי, הרבה שחוששים מראש עיר חרדי-מגזרי. יש מלא חרדים שלא מעניין אותם מאבקי מתחם התחנה, אלא החיים עצמם. אנחנו מתכוונים להציב אדם חרדי מודרני בתוך הרשימה ולעבוד בשביל כולם".

מה הסיכוי שקהילה חרדית תכריז על תמיכה בברקוביץ'? הרי ב-2013 ברקת החילוני קיבל תמיכה חרדית גדולה...

ברקוביץ': "אני פחות מנהל שיח עם העסקנים אלא עם הציבור בשטח. זה לא עידן הרבנים".

ברקוביץ' יחלן את ירושלים?

ברקוביץ': "אני אומר גם בחוגי הבית שלי: אני רוצה תרבות חרדית יותר חזקה, ותרבות חילונית יותר חזקה. מאמין שאפשר לשמור על ירושלים בעלת צביון יהודי. ירושלים היא לא תל אביב ואין לי כוונה להפוך את ירושלים לתל אביב. ירושלים בראשותי תאפשר לאוכלוסייה החילונית לחיות פה בכבוד, סטטוס קוו זו מילת המפתח. בתי עינוג כן, בתי מסחר לא! אני יאכוף אם ירצו לפתוח פה בתי מסחר בשבת".

אתה רואה את עצמך עם שני סגנים מש"ס ויהדות התורה?

ברקוביץ': "בהחלט כן! אציע שותפות של חיים משותפים. מי שמאיים על מתחם התחנה מאיים על חיים משותפים בירושלים. יש לי שיתוף פעולה עם פינדרוס, וויצמן ודיטש שנשאו פירות. יש לנו חילוקי דעות. אבל הדינמיקה של ברקת שגרם לאנשים לא להיות שותפים בהנהגת העיר ורק להיות נוכחים בעימותים פוליטיים, היא דינמקיה שלילית. ברקת טעה. אהפוך מישהו כמו יוחנן ויצמן לשותף ואעזר בו בנושאי תכנון ובניה לטובת החרדים".

יש שמועה על דיל בינך לבין יוסי דייטש. אתה רואה את עצמך סגן של "ראש העיר יוסי דייטש"?

ברקוביץ': "אין שיתוף פעולה עתידי, אני צריך להוביל את ירושלים. יום אחרי הבחירות נדבר עם כולם. אני היחידי שישיאר לעבוד כאן, לא משנה מה תהיה התוצאה, אני לא בורח לאף מקום, התעוררות תהיה עם שמונה מנדטים, נהיה עם כוח גדול.

"יוסי דייטש הוא ראש עיר סקטוריאלי, ולא יוכל להכיל את המורכבות של ירושלים. נכון לירושלים ראש עיר ממלכתי שיעבוד בשיתוף פעולה רב מגזרי".

עד מתי אתה הולך במירוץ בכל הכוח, אם אלקין או ליאון יובילו בסקרים - אתה תפרוש?

ברקוביץ': "אני מוביל בכל הסקרים, אני הולך עד הסוף כדי לנצח. אני גם רואה ניצחון שלי על יוסי דייטש בסיבוב שני. גם אם דייטש יאחד את כל החרדים אני אנצח אותו".

'הפלג הירושלמי' ישבו אתך?

ברקוביץ': "לא. אני לא פוסל אף קהילה מלתמוך בי, וזאת למרות שהם קיצוניים ואני לא אוהב את ההפגנות שפוגעות בתושבים הירושלמים, אני מוכן לנהל שיח ודיאלוג עם כל גוף. לא פוסל אפשרות ש'הפלג' יבינו שהם יקבלו שירות טוב מברקוביץ'".

אלקין, דייטש או ליאון מי הכי ראוי?

ברקוביץ': "לא נכנס לשאלה הזאת. אנחנו במערכת בחירות ואני אנצח אותה. הם כולם עם חסרונות, הם לא חיים את ירושלים כל חייהם, הם עברו לכאן כדי להיות בתפקיד הזה, אין להם חזון ותכניות. דייטש מייצג את החרדים, הוא לא מסוגל להכיל את כל גווני האוכלוסייה הירושלמית".

אלקין וליאון סוגרים רבנים וראשי מפלגות. איפה אתה?

ברקוביץ': "מכבד את הרבנים של הציונות הדתית. הם חשובים, אך הם לא מנחים את הלך הרוח הציבורי בקרב הציונות הדתית, זה ציבור גדול. השותפות בין הציונות הדתית, החילונים והחרדים הממלכתיים, זה החזון שאני מביא לעיר. הציבור בירושלים פחות עוסק בעסקונה פוליטית.

"יש לי דיאלוג עם ראשי מפלגות אך לא על זה אני בונה, אני בונה על ציבור ירושלמי חכם, חילוני, חרדי ודתי שידע לזהות מה ירושלים צריכה".

יאיר לפיד יתמוך בך?

ברקוביץ': "לא ניהלתי אתו מגעים".

מה דעתך על קמפיין 'הבית היהודי' נגד התחרדות העיר?

ברקוביץ': "על סף האנטישמי. אין לו מקום במרחב של הדיון בירושלים. עצוב לי שאלקין לא הוקיע התנהלות כזאת".

יצאת ראשון בהודעת גינוי, כי אין לך סיכוי בציונות הדתית?

ברקוביץ': "חלק ניכר מהציונות הדתית אצלי בבית ומצביעה עופר ברקוביץ'. זו לא הדרך של הציונות הדתית, היא גשר בין החרדיות לבין החילוניות, אין לה שום מקום".

ברקת ואתה לא מדברים?

ברקוביץ': "לא מדברים מאז פרוץ המחלוקות בינינו. ברקת נשאר עם הקומבינה שלו עם אלקין. צר לי שזה הדרך שבחר, הוא היה ראש עיר טוב".

מתחם התחנה?

ברקוביץ': "יישאר פתוח".

מתחם הבילויים בשוק מחנה יהודה, ייסגר?

ברקוביץ': "לא יקום ולא יהיה. נהנים בו הרבה חרדים, הוא שוק תוסס ומדהים, אני גאה במהפכות שהובלנו שם".

קמפיין אנטי חרדי?

ברקוביץ': "אני בא מבית מסורתי, עושה קידוש, מבקר בבתי כנסת, מחובר למורשת ולמסורת יותר מניר ברקת. אני אוכל כשר וחי בבית עם מערכות כלים נפרדות. יש פה חרדים שיצביעו לי, אני מתכוון לעבוד קשה כדי שזה יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר