12 שנים לנפילתו

קולו של מורנו הושמע לראשונה; האלמנה ספדה • צפו

עד כה הותרו לפרסום רק שני מבצעים שבהם השתתף לוחם הסוד האגדי עמנואל מורנו הי"ד, שנפל במלחמת לבנון השניה, היום הותר לפרסום הקלטה מקולו • האזינו - וצפו בדברי אלמנתו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דברי ההספד של מאיה מורנו (צילום: כיכר השבת)

כמאה חברים ובני משפחה של סא"ל עמנואל מורנו הי"ד התקבצו הערב (שני) לאזכרה סביב קברו בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, במלאת 12 שנים לנפילתו בעיר בעלבכ במלחמת לבנון השנייה.

במקביל, הושמעה הערב לראשונה בפומבי, באירוע לכבודו בבית החולים שערי צדק, הקלטה עם קולו של מורנו - חלל צה"ל היחיד שכזכור תמונתו עדיין אסורה בפרסום.

ההקלטה נלקחה מתוך סרטון שצולם בטקס הענקת דרגת סגן-אלוף למורנו, כ-11 חודשים לפני שנהרג. בהקלטה דיבר מורנו ברוח תכנית ההתנתקות שנערכה באותה התקופה. "עומדים אנו בתפר בין סיומה של שנה ותחילתה של שנה חדשה הבאה עלינו לטובה. חיתום וסיכום של שנה הוא לא רק תיאור תמציתי של רצף אירועים שהתחוללו, אלא נקודת מוצא לקראת השנה המתחדשת. השנה החולפת הייתה רצופה באירועים ומשברים אשר איימו על אחדות העם ושלמותו".

קולו של עמנואל מורנו, שהושמע היום לראשונה (מתוך ynet)

עד היום הותרו לפרסום שני מבצעים בלבד שבהם השתתף מורנו, בהם 'עוקץ ארסי' שבמהלכו נחטף המחבל מוסטפא דיראני מביתו בלבנון, והמבצע בו חולץ מתוך מרתף בביתוניא נהג המונית אליהו גוראל שנחטף בידי מחבלים פלסטינים.

באזכרה, ספדה לו אלמנתו מאיה אוחנה-מורנו, שאמרה בין היתר: "אתה חסר לי תמיד. אני חיה את החוסר הזה, אבל לפעמים הוא צף כשהחיים מתקדמים. אתה לא כאן כדי לחוות את החבורה המדהימה שהשארת כאן והם זועקים עד השמיים. אתה לא כאן לנשק את ילדינו בלילות, לא כאן כדי לספר להם חוויות על ילדותך ולהביא את הדרך והסגנון שלך - ועם כל החוסר הזה אתה כל כך כאן, מעורר לבבות של אנשים להאמין ששינוי זה רק עניין של עבודה וכוח רצון".

מאיה, אלמנתו של עמנואל מורנו (צילום: גיל יוחנן, ynet)

בין הנוכחים באזכרה המכובדת היו גם אלוף ניצן אלון, ראש מטה זרוע היבשה תא"ל אורי גורדין, הרב הצבאי הראשי איל קרים וחבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר