צפו בתיעוד

גלי צה"ל למפכ"ל המשטרה: לחקור את האלימות נגד כתב התחנה בהפגנת 'הפלג'

"שוטר התחיל להכות אותי ולגרור אותי על המדרגות. אמרו לי על תעודת העיתונאי 'זה לא מעניין' והמשיכו לבעוט בי", כך מתאר כתב גל"צ את האלימות שהופנתה נגדו בהפגנת 'הפלג' היום בבני ברק, בה נעצרו 29 מפגינים שחסמו את הכביש במשך זמן רב (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה באב תשע"ח | 06.08.18
התקיפה של הכתב (צילום: 'מחאות החרדים הקיצונים'/טוויטר. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במכתבים ששלחו גלי צה"ל וארגון העיתונאים למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, הוא נדרש לפתוח בחקירת אירוע אלימות משטרתי לכאורה נגד כתב גלי צה"ל לענייני דתות יאיר אורביטו.

על פי התיאור שמובא במכתב, אורביטו, שנשלח היום (שני) לסקר את הפגנת "הפלג הירושלמי" בבני ברק, עמד וצילם מאחורי קו השוטרים שהדפו את המפגינים אל המדרכה.

במהלך ההפגנה, בעוד אורביטו מסקר, תקף אותו אחד השוטרים. לדבריו, "שוטר התחיל להכות אותי ולגרור אותי על המדרגות". למרות שהוא הזדהה כעיתונאי והציג תעודה כנדרש, "אמרו לי 'זה לא מעניין' והמשיכו לבעוט אותי", מתאר הכתב.

בעקבות המקרה החמור נעשתה פניה מצד תחנת הרדיו גלי צה"ל למפכ"ל המשטרה ולמועצת העיתונות, שכאמור שיגר הערב גם הוא מכתב למפכ"ל, בו הוא דורש לברר מדוע הותקף אורביטו.

יאיר אורביטו, הכתב שהוכה (צילום מסך: מתוך טוויטר)

מגלי צה"ל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את התנהגות השוטרים והאלימות שהופעלה כלפי כתב גלי צה"ל. פנייה למפכ"ל המשטרה לבחון את התנהגות השוטרים הועברה הערב".

בתוך כך, משטרת מרחב דן מסכמת את אירועי ההפגנה המדוברת, ומהודעתה עולה כי נעצרו במקום 29 מפגינים.

"כוחות משטרה, פרשים ושוטרי משמר הגבול נערכו משעות הצהריים להפגנה, ונפרסו בכל הצירים המרכזיים להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של הציבור והמפגינים".

ממראות ההפגנה (צילום: דוברות המשטרה)

לפי המשטרה, "במהלך ההפגנה, שהתקיימה ללא רישיון וללא אישור, המפגינים חסמו צמתים, סירבו להקשיב להנחיות השוטרים, פגעו בניידת משטרתית ואף נקטו באלימות פיזית ומילולית כלפי שוטרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר