בעקבות בג"ץ

סבב פגישות: נתניהו מנסה לפתור את 'משבר הגיוס'

החלטת בג"ץ שהעניקה ארכה מצומצמת לחקיקת חוק גיוס חדש, פותחת אפשרות לפתרון הסוגיה עד למועד שנקבע • ראש הממשלה נתניהו נפגש בענין עם ליצמן וליברמן (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן, נתניהו וליברמן (צילום: תומר נויברג, הדס פרוש, מארק ישראל סאלם - לע"מ, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם סגן השר יעקב ליצמן בניסיון לפתור את משבר חוק הגיוס ולהגיע להסכמות, במקביל לפגישתו בנושא עם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

הפגישה באה יום לאחר שבג"ץ אישר באופן מצומצם מאוד את בקשת הארכה שהגישה המדינה, לחקיקת "חוק גיוס" חדש.

ל"כיכר השבת" נודע, כי בפגישה זו הבהיר ליצמן לנתניהו, כי הכל תלוי בהכרעת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הדורשת שינויים מהותיים בחוק, שכזכור הובא על ידי הוועדה המקצועית במשרד הביטחון.

בהודעה רשמית של מפלגת הליכוד נכתב, כי ראש הממשלה נתניהו שוחח היום בנפרד עם ח"כ ליצמן ועם שר הביטחון ליברמן. "יש רצון משותף לפתור את נושא הגיוס וללכת לבחירות במועדן; הדיונים יימשכו בשבועות הקרובים", נאמר.

יצוין, כי אף שהענקת הארכה המצומצמת בת שלושת החודשים לחקיקת חוק גיוס חדש עלולה לגרום לקשיים בהגעה להסכמה ואף להוביל לבחירות מוקדמות, היא מאידך פותחת אפשרות לפיתרון הסוגיה עד למועד שנקבע.

באגודת ישראל מבקשים כידוע לשנות בעיקר את סעיף החוק הקובע כי אם לא יעמדו ביעדים, החוק יתבטל, ויחול על תלמידי הישיבות חוק גיוס חובה, מה שמהווה מבחינתם של האדמו"רים סנקציות פליליות כמו בחוק לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר