מסר למעסיקים

משגיח כשרות פוטר - ויקבל כ-100 אלף ש"ח

המשגיח שעבד באיטליז כמשגיח מטעם המועצה הדתית במשך כ-12 שנה, זומן למשרדו של בעל העסק שהודיע לו כי הוא מפוטר מבלי לנמק את סיבת פיטוריו. כעת הוא יפוצה בכמאה אלף שקלים (בארץ)

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לידיעה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

משגיח כשרות שעבד באיטליז, זומן במפתיע לשיחת שימוע בה נודע לו שהוא מפוטר. המשגיח הגיש תביעה לבית הדין לעבודה - שקיבל את תביעתו ופסק לו באופן לא שיגרתי פיצוי בגובה של שישה משכורות בסך של 90,828 ש"ח.

המשגיח שעבד באיטליז כמשגיח כשרות מטעם המועצה הדתית במשך כ 12 שנה, זומן למשרדו של בעל העסק שהודיע לו כי הוא מפוטר מבלי לנמק את סיבת פיטוריו, המשגיח בתגובה אמר למעסיקו כי אינו יכול לקבל את השימוע מבלי שהרבנות תשמיע את קולה.

בתביעה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב טען המשגיח כי הליך השימוע נעשה בניגוד לכללי עריכת שימוע, ודרש פיצוי בסך 12 משכורות ופיצוים בגין עגמת נפש.

עורך הדין שייצג את המעסיק ביקש מבית הדין לדחות את התביעה וטען שהיא מעידה על חוסר תום הלב של המשגיח שהסתיר מבית הדין את העובדה שנערך לו שימוע ואף חתם בסיום העסקתו על כתב סילוק לפיו אין לו טענות כלפי המעסיק.

בית הדין דחה את טענות המעסיק וקבע כי נפלו בשימוע פגמים היורדים לשורשו של העניין, וכתב הסילוק עליו חתום המשגיח לפיו אין לו תביעות כלפי המעסיק אינו חל על דרישתו לקבל פיצוי על פיטוריו שלא כדין.

עו"ד שמעון גיגי (באדיבות המצלם)

עו"ד שמעון גיגי שייצג את המשגיח אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "בימים אלו שסוגיית העסקת משגיחי הכשרות ופגיעה בתנאי העסקתם נמצאת על סדר היום, פסק הדין שולח מסר ברור, זכויותיהן הסוציאליות של משגיחי הכשרות אינן נופלות בחשיבותן מזכויותיהן של שאר העובדים במשק, ופגיעה בזכויותיהם מקימה להם את הזכות לתבוע את המגיע להם בזכות ולא בחסד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר