צפו בתיעוד

מאות רבות של משאיות בדרך לרצועת עזה

725 משאיות ישראליות ייכנסו היום למעבר 'כרם שלום' עם מצרכים וסחורות שיועברו לרצועת עזה. ליברמן פנה לעזתים: "יש לכם מה להרוויח כשבישראל יש שקט" (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אחרי שבועיים בהם מעבר הסחורות 'כרם שלום' היה סגור לחלוטין, נפתח הבוקר (רביעי) המעבר בהוראת שר הביטחון. מאות משאיות ישראליות כבר נכנסו אליו ופרקו את תכולתן. בסך הכול, במהלך היום הראשון לפתיחה המחודשת צפויות לחלוף במעבר 725 משאיות ישראליות. מן הצד השני נכנסו מאז הבוקר משאיות ריקות ("סטריליות") שנהוגות בידי נהגים פלסטינים מעזה והובילו את הסחורה אל תושבי הרצועה.

כוחות הביטחון ווידאו כי בין הסחורות אין דברים שאסורים בהעברה לרצועה דוגמת חומרים המשמשים לבניית נשק ורק אז הורשו הפלסטינים להיכנס ולהעביר את הסחורה לתוך הרצועה.

המשאיות הרבות שהגיעו למעבר כללו דלקים, מלט, אריחים ומוצרי בנייה נוספים, מוצרים בסיסיים, מזון ומזרנים.

הנהגים הישראליים שהגיעו למקום ועובדים בו באופן קבוע מפסידים לא מעט מהמצב בו המעבר נסגר ועבודתם מצומצמת באופן ממשי.

שר הביטחון אביגדור ליברמן פנה הבוקר ישירות לתושבי רצועת עזה עם פתיחתו המחודשת של מעבר כרם שלום, ואמר להם כי "יש לכם מה להרוויח כשאזרחי ישראל נהנים משקט וביטחון, ומה להפסיד כאשר השקט מופר". ליברמן פנה לתושבי הרצועה באמצעות עמוד הפייסבוק "אלמונסק" של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון.

בפוסט שפורסם בערבית כתב ליברמן: "אני רוצה להזכיר לכם שלפני תהליך אוסלו, כ-90 אלף עזתים עבדו במדינת ישראל וכ-80 מפעלים פעלו באזורי התעשייה ארז וקרני. אנו מקווים בשבילכם, תושבי עזה, שכל תקציבי חמאס והקהילה הבינלאומית יופנו לרווחתכם ולפיתוח הרצועה, במקום לטרור. לעזה יש פוטנציאל להפוך לסינגפור של המזרח התיכון. זה יהיה טוב לתושבי עזה, זה יהיה טוב לישראל ולאזור כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר