תיעוד בלעדי

כשהאסיר היהודי המפורסם בעולם פגש את יוסי דייטש

בסוף השבוע נפגש האסיר היהודי המפורסם בעולם, שלום מרדכי רובשקין, עם המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש: "שמחתי לשמוע על התקופה שאתה נמצא בה" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שלום מרדכי רובשקין, שהורשה לצאת לראשונה את גבולות ארה"ב מאז ששוחרר בצו הנשיא טראמפ, פגש את המועמד לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש בכנס בירושלים ובירכו בהצלחה.

האסיר היהודי המפורסם בעולם, שלום מרדכי רובשקין, שיצא לראשונה את גבולות ארה"ב, פגש בסוף השבוע (חמישי) את המועמד לראשות עיריית ירושלים יוסי דייטש ובירכו וחזקו לקראת ההתמודדות – ''ישועת השם כהרף עין''.

השנים נפגשו באירוע של ארגון 'עדי עד', שם נאם רובשקין בפני מאות בנות רווקות מבוגרות וחיזקן. דייטש, שהגיע לנאום אף הוא באירוע יחד עם יו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים, יעקב הלפרין, התברך מהאסיר, שכל העולם החרדי חגג לא מזמן את שחרורו.

"אני שמח לראות אותך'', אמר רובשקיו למועמד החרדי. ''שמחתי לשמוע על התקופה שאתה נמצא בה. שהשם יעזור שתצליח בכל מעשיך ותראה את ישועת השם כהרף עין".

בנאומו התייחס דייטש לדוגמה שיש לקחת מרובשקין,''למדנו ממנו פרק בהלכות אמונה מהסיפור האישי של הרב. "כשכל עם ישראל קם באותו בוקר, שבו התבשרנו על השחרור של הרב רובשקין. מה כל אחד חשב? יש אמרה באידיש -'א מענטש טראכט, א גאט לאכט'. האדם חושב ואלוקים צוחק. האדם לפעמים יושב וחושב, מתכנן לעצמו – אני אעשה כך, הישועה תגיע לי מכאן. בסופו של דבר הוא רואה שהישועה מגיעה ממקום אחר".

כזכור, לפני כעשור הורשע רובשקין בעבירות כלכליות שונות במפעל הבשר שלו. בגזר הדין, למרות דרגת העבירות הקלה, החמיר ביהמ"ש וגזר עליו 27 שנות מאסרו. הציבור החרדי בארה"ב וברחבי העולם, שטען כי העונש מוגזם ומונע מאנטישמיות, התלכד, התפלל ופעל לשחרורו.

לפני כשמונה חודשים הפתיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וחנן את רובשקין. השבוע, הוחזר לו לראשונה הדרכון והוא הורשה לצאת מגבולות ארה"ב, כשהיעד הראשון שלו הוא ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר