מחטף בירושלים?

חשש: טקס 'הרמת הכוסית' תנוצל לאישור הקרנת הסרטים בשבת

חשש בירושלים, מניצול טקס 'הרמת כוסית' לשנה החדשה, לביצוע מחטף כדי לאשר הקרנה מחודשת של סרטים בקרית יובל בשבתות, מה שעלול להלהיט שוב את הרוחות במקום (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

שכונת קרית יובל נמצאת תדיר במאבק על רקע דתי בין חרדים לחילונים, אך הערב עלול העימות להתחדש, זאת על רקע חברי המנהל הקהילתי החילוני לבעלות לדיון אישור להקרנת סרטים בשבת דבר אשר הביא בעבר לקבלת שבת המונית ברחובה של עיר.

הערב (ראשון) תתקיים ישיבת הנהלה של המנהל הקהילתי 'יובלים' בשכונת קרית היובל בירושלים, היוצרת זעם רב בקרב תושבי השכונה.

בהזמנה לישיבה אותה קיבלו חברי הנהלת המנהל, הם מוזמנים ל'הרמת כוסית' לשנה החדשה, אך גם ל'דיון בנושא הקרנת סרטים בשבתות ב'בית טיילור'. גורמים הקשורים למנהל מספרים ל"כיכר השבת" כי לאור בקשה של מספר חברים, הערב צפויים במנהל לבצע מחטף ולהעביר החלטה להקרנה מחודשת של הסרטים בשכונה בשבתות, דבר שעלול לפגוע בשלום ואחדות השכונה ולהלהיט את הרוחות, כפי שכבר קרה.

הזימון המדובר (צילום מסך)

כזכור, בעבר עוררה הקרנת הסרטים בשכונה סערה גדולה, שכללה גם קבלת שבת המונית של תושבי השכונה ברחובה של עיר, ופעילות של חברי המועצה להפסקת החרפה הזו, פעילות שבעקבותיה התחייב ניר ברקת כי לא יוקרנו יותר סרטים בשבת.

ל"כיכר השבת" נודע כי רבנים בשכונה וכן תושבים רבים פנו בימים האחרונים למועמד לראשות העיר משה ליאון, מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, בבקשה ובדרישה שיפעיל את כוחו לעצירת הדיון וההחלטה החמורה הזו.

לא ברור מדוע החליטו חברי המנהל להעלות את העניין דווקא כעת, חודשיים לפני הבחירות לראשות העיר, אך מה שברור הוא שזו גם שעת המבחן של אחד המועמדים, משה ליאון, שחפץ מאוד בקולם של הציבור המסורתי, הדתי והחרדי, שמחכים לראות כיצד יפעל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר