באמצעות ליצמן

ברשימת 100 המשפיעים של 'דה מרקר': האדמו"ר מגור

לצד דונלד טראמפ, פוליטיקאים ישראלים, אנשי עסקים ועיתונאים ברשימת 100 המשפיעים של השנה, מוקדש המקום ה-55 לכ"ק אדמו"ר מגור • "מחכים למוצא פיו" (בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

ברשימת '100 המשפיעים' לשנת 2018 שפרסם אתר 'דה מרקר', מופיע כ"ק האדמו"ר מגור במקום ה-55, בזכות השפעתו על הפוליטיקה הישראלית באמצעות שלוחו, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

בהסבר שצירף האתר לבחירה מעניינת זו, כותב העיתונאי חגי עמית כי "לאורך השנתיים האחרונות ניסו הפרשנים להעריך את המתרחש במוחו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו - מתוך ידיעה כי הוא האיש שיכריע אם יהיו בחירות. באוגוסט 2018, נתניהו מחכה למוצא פיו של האדמו"ר מגור ושליחו בכנסת, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן".

נתניהו נואם בכנס של 'דה מרקר' (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"החרדים הוכיחו את האפקטיביות של התנהגותם בשנים האחרונות. אם במקרה של ביטול עבודות הרכבת בשבת בסוף 2016, ואם זה במשבר סביב מתווה התפילה שיותר ברחבת הכותל בירושלים. בין שמדובר באיסור על פתיחת המרכולים בשבת, בין אם זה משבר סביב העלאת גיל הפרישה לנשים ובין שזה המשבר הנוכחי סביב חוק הגיוס", נכתב.

על פי 'דה מרקר', "הכוח הזה יהיה משמעותי עוד יותר בשנה הקרובה במערכת הפוליטית. חברי הכנסת החרדים הם שיקבעו באיזה מועד תלך ישראל לבחירות. גם אחרי הבחירות האלו – הם ישפיעו יותר מכולם על הרכבה של הממשלה הבאה שתקום".

"מעל הכל, הם יכריעו בגורלה של אחת הבעיות הגדולות ביותר בפניהן ניצב המשק הישראלי בימים אלו: שאלת שילובו של הציבור החרדי במשק הכלכלי בישראל. ההצלחה או הכישלון של הניסיונות לעשות זאת יקבעו את רמת הצמיחה של המשק הישראלי, את רמת הפריון של עובדיה ואת המיקום של ישראל בקרב המדינות המפותחות", הוסבר.

מי שזכתה במס' 1 ברשימה היא השרה איילת שקד, כשמיד אחריה, במקום השני, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. שמות נוספים: השר משה כחלון, איתן כבל, מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג, הנשיא ריבלין ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר