יממה של הפוגה

פוניבז': "הבחורים וויתרו; המהומות נמנעו"

מסר שהועבר לתלמידים רבים, לפיו מוטב לוותר וללמוד בבתי כנסת סמוכים וכך לא לריב שוב על שליטה במקומות בהיכל הישיבה, מנע היום מראות מבישים נוספים בערב ראש השנה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היועץ החיצוני של 'השונאים', בסיור היום בישיבה (באדיבות המצלם)

העימותים בישיבת פוניבז' בין הפלגים נרגעו ביממה האחרונה, זאת כזכור לאחר שבוע של עימותים שיצרו חילול ה' גדול.

אחר הצהריים היה ניתן לראות בהיכל הישיבה בעיקר בחורים מפלג "המחבלים", לאחר שתלמידי הישיבה מפלג "השונאים" בחרו ללמוד במקומות סמוכים וכך להימנע ממהומות בערב ראש השנה.

עוד קודם הגיע לסיור בישיבת פוניבז' ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי. על פי המידע שהגיע ל"כיכר השבת", בורובסקי משמש כיועץ לישיבת פוניבז' ("השונאים") כיצד להרגיע את המצב ולפעול למניעת האלימות.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי הועברו היום מסרים בין תלמידי הישיבה, בדבר החשיבות להימנע מלהגיע להיכל הישיבה בסדר ב', על מנת למנוע אלימות. מרבית תלמידי פלג "השונאים" אכן כאמור לא הגיעו לבית המדרש, והתפזרו במקומות סמוכים, כמו גם בהיכל 'אוהל קדושים' הסמוך, ושם למדו.

המהומות בתוך היכל הישיבה ומעצר אחד הבחורים (צילום: איתמר זינגר, #דוסינייעס)

אחד הבחורים שוחח עם "כיכר השבת" וסיפר, כי ישנה חלוקה ברורה, אותה ביצעה המשטרה, לפיה צד צפון בבית המדרש הוא של "המחבלים" וצד דרום הוא של "השונאים".

לדברי התלמיד, החלוקה המדוברת, אותה ביצעה בעבר המשטרה, תקפה רק באשר לזמני תפילת מעריב, אך בחורי פלג "המחבלים" החליטו לקחת את החלטת המשטרה צעד קדימה ולפעול לפי החלוקה גם בשעת סדרי הלימוד, מה שעורר את המהומות בין הצדדים.

מנגד, לפי פלג 'המחבלים', זהו לא "וויתור" של בחורי 'השונאים', כי אם הבנה מאוחרת שלהם שחבל להם לפלוש שוב להיכל, בניגוד לסיכום שכן חל גם על סדרי הלימוד, וכך ליצור מהומות מיותרות.

כך או כך, בישיבה היוקרתית שעל הגבעה בבני ברק, רושמים בסיפוק יום של שקט מוחלט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר