"כנסת יצחק" מתנתקת

הרב ארנברג במכתב חריף לבנט: "מנתקים כל מגע עמכם"

ר"י 'כנסת יצחק'הגר"י ארנברג, המזוהה עם 'הפלג', מאשים את המדינה ברדיפת הציבור החרדי - גם בחוק הגיוס, ומודיע כי אינו רוצה תקציבים מהמדינה. "הגדלתם בסכלותכם לתבוע מכסות" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אסיפת הרבנים, אמש (באדיובת המצלם)

ראש ישיבת "כנסת יצחק" בחדרה, הגאון רבי יהושע ארנברג, שיגר מכתב חריף לשר החינוך נפתלי בנט, בו הוא מצהיר כי הישיבה מנתקת כל מגע עם משרד החינוך ולא מעוניינת בתקציבי המדינה.

אמש (רביעי) בשעות הצהריים כינס הרב ארנברג בביתו את כל רבני הישיבה והציג בפניהם את השתלשלות העניינים במאבקי 'הפלג' מול שלטונות המדינה על עצמאות החינוך, והציג בפני הרבנים את החלטתו לשלוח את המכתב לשר בנט, החלטה שזכתה לגיבוי פה אחד.

במכתבו לשר בנט, כותב הרב ארנברג: "באתי בזאת בהחלטה להפסקת קבלת תקציבי מדינה לישיבתנו הקדושה", ומפרט את נימוקי ההחלטה.

לדבריו, ההיתר לקבלת כספי מדינה להחזקת מוסדות היה מותנה בכל שלא תהיינה דרישות המנוגדות לרוח החינוך התורני הטהור וללא שום התערבות בתכנים ובאופי המוסדות, זאת למרות שההתייחסות היא "כי נטילת כספים אלו היא כבחינת אדם הנוטל את שלו, שהרי המדינה גובה מאיתנו סכומי כסף רבים בעל כרחינו ... ולפיכך בלקיחתינו את התקציבים אנו מחזירים לעצמינו - ולו במעט - את כספינו".

"לצערינו", כותב הרב ארנברג, "לאחרונה ישנה מגמה של התערבות המדינה במוסדות התורה. וזאת, הן הענייני טהרת החינוך של ילדינו במוסדות החינוך, בתלמודי התורה, בבתי הספר והגנים - בהכתבת תכני לימוד ונהלי רישום למוסדות הפטור, והן בתוכן וסגנון החינוך בישיבות בנוע לנושא הגיוס, וכן בנתינת סמכות ושיקול דעת לשר הביטחון לאשר או לשלול מעמדה של ישיבה וכו'".

"ועוד הגדלתם בסכלותכם", כותב הרב ארנברג, "לתבוע 'מכסות' ו'יעדי גיוס' מתוך הציבור החרדי, ולהעמיד את הישיבות הקדושות כנתבעים המחויבים להעמיד מתגייסים לצבא ולכור ההיתוך - ואף לשקול הטלת 'עונש' כספי על כך".

המכתב החריף

הרב ארנברג טוען במכתבו כי יש מאמץ נרחב של השלטון "להשפיע על אורחות חייו של הציבור החרדי ולבוללו בתוך הציבור הכללי, בין בצבא, בין באקדמיה ויציאה לשוק העבודה". התקציבים, כך לדברי ראש הישיבה, "משמשים ככלי שרת לקידום וביצוע מגמה חמורה זו או לכל הפחות להשתיק את ההתנגדו במידה מסויימת".

"אנו נחושים לעצור תהליך זה מכח אחריותינו על שמירת החינוך התורני בטהרתו", מצהיר הרב ארנברג, "זאת על אף הקושי הכלכלי הגדול הרובץ על כתפינו, המכביד מאוד כל השנים כידוע, והשי"ת זן ומפרנס לכל".

הרב ארנברג חותם את מכתבו ומודיע: "אי לזאת הוחלט בישיבתינו הקדושה להכריז כעת: לא מדובשך ולא מעוקצך. אנו לא מעוניינים להתפרנס מכל תקציבי המדינה, מרגע זה ואילך אנו מנתקים כל מגע וקשר עמכם".

בסיום מכתבו הוא מעיר: "אציין כי כפי הידוע לכם, הקפדנו תמיד לנהל את הרישומים בישיבתינו באופן תקין וביושר. ואבקש בזאת להפסיק את העברת התשלומים לחשבונינו - באופן מיידי, כדי שלא נצטרך לנהל יותר שום מגע, גם לא לצורף החזרתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר