ההצבעה הסתיימה

24 דיינים חדשים - נבחרו; נוספו שבעה תקנים לבתי הדין

בתום שעות דיון, נבחרו 24 דיינים חדשים, בהם הרב אליהו עמאר. בפתח הדיון הראש"ל החרים את הישיבה עד לקיום הבטחת שר האוצר להוספת תקנים • הרשימה המלאה (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דיוני הוועדה, היום (צילום: כיכר השבת)

הוועדה למינוי דיינים התכנסה בצהריים (חמישי) לדיון ארוך, בו נבחרו 24 דיינים חדשים, בניהם הגאון רבי אליהו עמאר, בנו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר, שזכה לתמיכת ש"ס במסגרת 'השלום הספרדי'. בתחתית הכתבה - רשימת הדיינים הנבחרים.

בפתח הדיון נרשמה דרמה כאשר במשך למעלה משעתיים, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נעדר מהישיבה, וזאת בשל דרישתו ששר האוצר משה כחלון יעמוד בהבטחה שהעניק לו על הוספת שבעת תקנים לבתי הדין האזוריים.

הראשל"צ הגר"י יוסף ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיעו לוועדה כי לא יאפשרו הצבעה על מינוי דיינים, כל עוד ולא תקוים ההבטחה על הוספת התקנים לבתי הדין.

המשבר נפתר לאחר ששר האוצר כחלון, בפעילות סגנו איציק כהן, סיכם על הוספת שבעת התקנים בשתי פעימות. כאשר היום ימונו ארבעה מהם ולאחר מכן, בתוך חודשיים, יתווספו עוד שלושה תקנים שיחולקו באופן שווה בין ש"ס, יהדות התורה ו'הבית היהודי'.

נשיא ביה"ד הגר"ד לאו, בישיבה היום

יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ הודיע במהלך הישיבה כי יכנס את הוועדה למינוי דיינים להשלמת איוש התקנים החסרים מיד עם אישורם על ידי משרד האוצר.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי ש"ס התחייבה מראש כי הדיין שימונה עוד חודשיים במסגרת הסבב השני יהיה בן העדה התימנית, ומסתמן שיהיה זה הדיין הגאון רבי אייל גיאת.

בין הרבנים שנבחרו נמצא, כאמור הגאון רבי אליהו עמאר, בנו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר. ל"כיכר השבת נודע כי אמש קיימו הראשונים לציון הגר"י יוסף והגר"ש עמאר מספר שיחות טלפון, במהלכם סוכם על המינוי. כמו כן, לאחר התעקשות הגר"י יוסף, לראשונה יש רוב ספרדי בנבחרים, שלושה עשר דיינים ספרדים נבחרו מתוך 24 הדיינים.

הראשון לציון בדיוני הוועדה, היום

באשר לחלוקה בתוך 'יהדות התורה', הוסכם כי ארבעה דיינים יהיו מהציבור הליטאי של 'דגל התורה', ושלושה דיינים יהיו מהציבור החסידי של 'אגודת ישראל'.

הדיינים הספרדים שנבחרו:

הגאון רבי אליהו עמאר, הגאון רבי דניאל גודיס, הגאון רבי ירון נבון, הגאון רבי אמיתי גרשום, הגאון רבי חיים וקנין, הגאון רבי בן ציון טופיק, הגאון רבי משה זאדה - תלמידו של הראשון לציון והגאון רבי שלמה צרור.

הדיינים האשכנזים שנבחרו:

הגאון רבי מרדכי הייזלר, הגאון רבי אפרים בוגרד, הגאון רבי משה שלום שור, הגאון רבי צבי בוקשפן, הגאון רבי בן ציון ציוני, הגאון רבי בצלאל ווגל, הגאון רבי שמואל דומב והגאון רבי נחמיה נשר.

הדיינים מהציונות הדתית שנבחרו:

הגאונים רבי מונדשיין פנחס, רבי יצחק לוי, רבי משה חביב, הרב אברהם הרוש, רבי יעקב שרעבי, רבי עודד מכמן, רבי אתן זן בר ורבי אוריאל אליהו.

נשיא בית הדין הגאון רבי דוד לאו אמר לאחר ההצבעה: "הדיינים שנבחרו הם הראויים ביותר וזו ברכה לביה"ד והישג גדול לטובת כלל לציבור. הדיינים גם יודעים ש'לא שררה הוטלה עליהם אלא עבדות' ובעז"ה המינויים ייתנו מענה ראוי, בדרכה של תורה, למצוקות כלל ישראל ולהקלת העומס הגדול הקיים בביה"ד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר