שריפת ענק

הוארך מעצר שני חשודים בהצתת השמורה

שריפת ענק שפרצה במהלך החג בעין פשחה -עינות צוקים, הביאה לשריפת כ-400 דונם צמחיה ייחודית ובעלי חיים. שלושה חשודים במעשה, תושבי מזרח ירושלים נעצרו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החשודים בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך החג נעצרו שני צעירים תושבי מזרח ירושלים, החשודים בהצתת שמורת הטבע עינות צוקים (עין פשחה) ליד ים המלח. החשודים טענו בהארכת המעצר כי נתקעו בלי דלק ואחד מחבריהם עזר להם להעביר דלק מרכבו - אבל במשטרה אמרו מנגד כי "גרסתם לא תואמת את הממצאים בשטח ויש סתירות בדבריהם" וביקשו להאריך את מעצרם ב-15 יום. בסופו של דבר המעצר הוארך, אבל ביומיים בלבד.

בין 300 ל-400 דונם של צמחייה ייחודית עלו במהלך החג באש בשמורת עינות צוקים, השמורה הנמוכה בעולם, וגם בעלי חיים נספו בשריפה. ברשות הטבע והגנים אמרו כי השיקום של הצמחייה במקום ייקח שנים.

שלושה חשודים, תושבי מזרח ירושלים ועזרייה נעצרו זמן קצר לאחר תחילת השריפה - ושניים מהם הובאו אמש (שלישי) בשעות הערב להארכת מעצר. החשוד השלישי, תושב עזרייה, יובא להארכת מעצר בבית הדין הצבאי במחנה עופר היום בבוקר.

דודו של אחד החשודים אמר: "הם נסעו לבלות בים המלח, כמו הרבה צעירים בגילם מהאזור. שלושתם חברים ובנסיעה חזור נגמר להם הדלק, אז אחד החברים עזר להם להעביר דלק מהרכב שלו לשלהם. אחר כך השוטרים עצרו אותם וחקרו אותם על הצתה, אבל אין להם שום קשר". אמו של אחד החשודים הוסיפה: "הבן שלי בסך הכל יצא לטייל ונתקע בלי דלק. במשטרה טוענים שהשריפה נוצרה לאחר שמישהו הדליק סיגריה וזרק על הדלק, אבל הבן שלנו בכלל לא מעשן".

עורכי הדין עטאף פרחאת ומחמוד רבאח, סנגורם של שני החשודים, אמר בדיון: "מה הטענה, שהם הציתו את השמורה כי הם שונאי טבע? מה יש להם נגד הטבע? האם הם נחקרו בחשד לגרימת נזק למדינת ישראל? כל ההאשמות של המשטרה אולי טובות לתקשורת, אבל אין בהן בסיס של אמת. גם אם הם גרמו לשריפה זה רחוק מאוד מלהיות על רקע לאומני כפי שהמשטרה מנסה לרמוז. אין כאן שום מניע לפגוע בציפורים, עצים או צמחייה. בראש של המשטרה מסתובב רעיון חסר כל בסיס שהמעשה נעשה על רקע לאומני".

השופט אילן סלע החליט בסוף הדיון כאמור להיענות באופן חלקי בלבד לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם רק עד יום חמישי: "שניהם חשודים בהצתה במטרה לפגוע באתר טבע ובצמחייה. חומר החקירה מעלה חשד סביר הקושר אותם לאירוע השריפה בשמורת עין פשחה. מצופה כי המשטרה תצביע על פעולות שביצעה לצורך השלמת פעולות החקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר