בלי בושה

יוזמה בצפון תל אביב: "לא להשכיר או למכור דירות לחרדים"

תכנית של אנשי חב"ד לזכות את תושבי שכונות צפון תל אביב במצוות תקיעת שופר, הובילה לפיצוץ ביחסיהם המתוחים עם כמה מהתושבים - שיצאו ביוזמה מקוממת: הדרת חרדים • וגם: למה החרדים גרועים מהערבים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אנשי חב"ד בתל אביב. אילוסטרציה (צילום: Serge Attal/FLASH90)

תושבים בשכונה צהלה שבתל אביב, הקימו לאחרונה קבוצת וואטספ בה הם מנסים להוביל יוזמה להדרה מוחלטת של פנים חרדיות מאזור מגוריהם, והכל בגלל תכנית של אנשי חב"ד לזכות את הרבים במצוות תקיעת שופר.

כתב 'החדשות' יאיר שרקי חשף הערב (רביעי), כי היוזמה המקוממת כוללת קריאה מפורשת שלא להשכיר או למכור דירות לאנשים חרדים בשכונות צפון תל אביב.

תחת שם הקבוצה "פעילות חב"ד בצהלה ובמשתלה", נכתב בין היתר: "הקבוצה נפתחה כדי ליידע את תשובי השכונה וכדי לפעול לעצור את ההשתלטות. הקבוצה לא מיועדת לדיונים תיאורטיים או פילוסופיים. מי שהקבוצה לא לרוחו - מוזמן לצאת מנה", נכתב.

"כרגע מתמקדים בדברים הבאים", מפרטים יוזמי ההדרה: "1. ליידע כמה שיותר מתושבי השכונות למהלך של חב"ד. 2. לפעול מול מתווכים ובעלי נכסים למכירה או השכרה על מנת לא למכור או להשכיר לחב"ד. 3. להקים וועד פעולה עם נציגי השכונות על מנת לחשוב על עוד דרכי פעולה לבלום את כוונת ההשתלטות".

הסרטון שעורר את הסערה הקודמת נגד חב"ד (צילום: מתוך הפייסבוק של גד קאופמן)

במענה לשאלת הכתב יאיר שרקי "נגיד שהיו אומרים לא להשכיר או לא למכור דירות לערבים - זה גם מקובל בעיניך?", השיב תושב השכונה המעורב ביוזמה המקוממת: "לא. אתה יודע למה? אתה יודע מה ההבדל? הם לא באים לשנות את הצביון של השכונה. אתה רוצה שיבואו ויאסרו נסיעה ברחוב שלך בשבת, שיצעקו לבת שלך ורדפו אחריה ויקרעו לה את החולצה ויתנו לה מכות בגלל הלבוש שלה?...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר