"מי שלובש את זה - טמא"

חבר מועצת 'הפלג': "בגדי הצבא יש להם טומאה מיוחדת"

הגאון רבי דב אהרן זלזניק, יצא למתקפה חריפה נגד בחורי הישיבה שנכלאו בכלא צבאי ולבשו את מדי צה"ל שיש להם "טומאה מיוחדת", ואף הכתיר את הגר"י ארנברג כ"שר התורה" • האזינו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

חבר המועצת של "הפלג הירושלמי", הגאון רבי דב אהרן זלזניק, יצא למתקפה חריפה - בוועד פנימי שמסר - נגד בחורים שהולכים לכלא ולובשים את מדי הצבא, אותם כינה: "בגדים עם טומאה מיוחדת". בנוסף, חיזק את עמיתו הגאון רבי יהושע ארנברג שהפסיק לקחת תקציבים מהמדינה, והכתיר אותו בעקבות כך ל"שר התורה".

הרב זלזניק, המשמש בתפקיד רשמי בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, נחשב בשנים האחרונות לאחד מבכירי רבני "הפלג". בוועד פנימי שמסר לרגל עשרת ימי תשובה, עודד את תלמידי הישיבה הנמנים על קבוצת "הפלג" לאחר שלא התייצבו בלשכות הגיוס, וחלקם אף נכלאו בעקבות כך.

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע הרב זלזניק בתחילת דבריו כשהוא בוחר לחזק את עמיתו למועצת רבני "הפלג הירושלמי", הגאון רבי יהושע ארנברג, ראש ישיבת 'כנסת יצחק' בחדרה, על החלטתו - שפורסמה לראשונה ב"כיכר השבת" - להפסיק לקחת תקציבים מהמדינה, ואמר כי "לקראת ראש השנה התבשרנו על ראש ישיבה חשוב שביטל לקיחת הכספים ממשרד החינוך כי כל הגזירה של הגיוס זה בשביל לקבל את הכספים ממשרד החינוך".

"ככה זה החוק החדש - רוצים לתפוס בחורים שלא לומדים כל כך. ראש ישיבת 'חדרה' וויתר על 3 מיליון שקל בשנה, וכך ביטל מעליו את גזירת הגיוס, הוא לא היחיד יש עוד שיעשו את זה. הדבר הזה נותן לו את הזכות להיקרא שר התורה", אמר הרב זלזניק.

עוד אמר כי "הרב ארנברג גילה לנו שהוא מוכן לוותר על 3 מיליון שקל, בזכותו יהיו עוד הרבה ראשי ישיבות שיעשו את זה. הוא האדם שאפשר לקרוא לו שר התורה, הוא זרק את הכסף בפרצוף של השטן, הוא יכול להיקרא שר התורה בזכות מסירות נפשו".

בהמשך דבריו שיבח את בחורי "הפלג" שנכלאו וסירבו ללבוש את מדי הצבא: "אלו שלא רצו ללבוש את בגדי הצבא הטמאים רח"ל... חושבים בגדים ירוקים, אז מה? הבגדים הללו יש להם טומאה מיוחדת. טומאה שמטמאה עד עומק הנפש, מי שלובש את זה - טמא".

"מי שלובש את בגדי הצבא, הטומאה מתלבשת בגופו ומתערבבת לו, אדם יושב בתוך הטומאה הזו 21 יום, כמה טומאה זה מכניס לו. הבחורים האלו טהורים לאחר שישבו בבידוד, העיקר לא ללבוש את הבגדים הטמאים של הצבא".

האזינו לדבריו בוועד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר