הרגע האחרון

אנשי דייטש מול דרעי וליאון, במאבק על לבו של הגר"ש כהן

הקרב בירושלים: בעוד יו"ר ש"ס השר דרעי פועל כדי שנשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן יתמוך במועמדות ליאון לראשות עיריית ירושלים, מקורבי דייטש עושים כל שביכולתם כדי למנוע זאת (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נשיא המועצת הגר"ש כהן והשר דרעי (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': יו"ר ש"ס אריה דרעי יצא למירוץ נגד הזמן במטרה להביא להכרעת נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן לטובת המועמד משה ליאון, זאת לאחר שבכירים בדגל התורה נכנסו למשא ומתן עם המועמד החרדי יוסי דייטש. מנגד, אנשי האחרון מנסים את כוחם בכיוון ההפוך.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בימים האחרונים החלו בכירים בדגל התורה בירושלים במו"מ עם המועמד לראשות עיריית ירושלים יוסי דייטש על מנת להגיע להבנות על ריצת רשימה מאוחדת למועצה ותמיכה בו לראשות העיר.

במקביל, מופעל לחץ כבד מאוד מצד יו"ר 'ישראל ביתנו' שר הביטחון אביגדור ליברמן על חברו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כדי לנסות להכריז על תמיכה בליאון רגע לפני שדגל התורה חותמת עם דייטש, מה שעשוי לגרור גם את ש"ס לתמוך בו, כדי לא להישאר המפלגה החרדית היחידה שלא הולכת לצד המועמד החרדי.

ל'כיכר השבת' נודע, כי מי שעוד מעורב במגעים הוא יועצו החרדי של ליברמן אבי אבוחצירא, הידוע כמקורב לפוליטיקה החרדית ובעיקר לש"ס.

יוסי דייטש ומשה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ביום חמישי האחרון עלה דרעי לביתו של נשיא מועצת החכמים ראש הישיבה חכם שלום כהן, בניסיון לפעול להכריז באופן מיידי על תמיכה במשה ליאון ובכך לגרור את דגל התורה אחריו, דבר שיאפשר לליאון סיכוי לעלות לסיבוב השני ואולי לקבל אז את תמיכת אגודת ישראל.

לדברי מקורבים לדרעי, ליאון מחזיק בסקר לפיו הוא משיג לפחות 20 אחוז בציבור החילוני, ובכך בעזרת החרדים יוכל לעלות לסיבוב השני.

לפני כחודש נחשף ב'כיכר השבת' כי במטה ליאון התחייבו להציג בפני דגל התורה מאגר של 30,000 מצביעים פוטנציאלים עם מספרי טלפון ותעודות זהות, אך הנתונים הללו לא הוצגו עד כה.

ליאון, בראיון ל"כיכר השבת"

בסוף השבוע האחרון הפעיל דרעי את עיקר לחציו על ראש ישיבת 'נזר התלמוד' הרב יעקב כהן, בנו של נשיא ה'מועצת', במטרה להשיג את הכרעת אביו. בשיחות סגורות מסביר דרעי, כי מצפונו לא מאפשר לו לוותר על ליאון - שהפסיד בסיבוב הקודם את ראשות עיריית ירושלים לאחר שהציבור החרדי לא ידע להתאחד סביבו. ליאון, לדבריו, עזב את כל חייו הקודמים והשתקע בירושלים, למען המטרה הזאת שהציבור החרדי היה חלק ממנה - ונחל אכזבה.

מנגד, ישנם גורמים אחרים המזוהים עם המועמד החרדי יוסי דייטש, החוששים מתבוסה נוספת עם ליאון, ומנסים בשל כך להפעיל לחץ כדי שמועמדות ליאון תיבלם אצל נשיא ה'מועצת', כשלכך מתנקז גם לחץ מגורמים בעולם הישיבות הספרדי שסבלו יחד עם כלל הציבור החרדי במהלך הקדנציה האחרונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר