"מצרים על כך"

עיריית י-ם סגרה "בטעות" מסעדה בשבת

קבוצת חרדים קיצוניים המוחים נגד מסעדות הפתוחות בשבת בירושלים, הזמינו את פקחי העירייה למסעדה אתיופית. הפקחים סגרו את המקום והעירייה מיהרה להתנצל (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Mohamar awad/Flash90)

זמן קצר לפני כניסת השבת הזמינו מספר חרדים קיצוניים, הנוהגים להפגין מדי שבת נגד מסעדות הפתוחות בשבת, את פקחי העירייה ואלו סגרו מסעדה אתיופית, "חבש", שפעלה בשבת.

לפי הדיווח ב-ynet, החרדים הקיצוניים הגיעו כעשר דקות לפני שבת לפתח המסעדה ודרשו מפקחי העירייה לסגור אותה. בעלי המקום עזבו יחד עם הסועדים והמסעדה נסגרה. קבוצת חילונים הגיעה למקום ופתחה במחאה נגד הסגירה.

המקום, נפתח מחדש כעבור מספר שעות ובשעה 23:30 בלילה הגיעו למקום שוב מפגינים חרדים למחות נגד פתיחת המסעדה.

איליה ליפצקר, יו"ר ירושלים ביתנו, המתמודד על מקום במועצת העיר, פרסם פוסט בפייסבוק בו כתב: "ירושלים - עיר של כולנו? היום (שישי אחה"צ) הלכנו לתמוך במסעדה קטנה בלב ירושלים. הסיפור מתחיל מזה שכבר כמה שבועות קבוצה של חרדים קיצונים מטרידה את הלקוחות של המסעדות שעדיין פתוחות בשבת בעיר. אותם קיצונים באים לקראת שבת למסעדות פתוחות, עומדים בהמוניהם בכניסה, צועקים על הלקוחות ומונעים את כניסתם של לקוחות נוספים. היום הם שינו את השיטה והזמינו את פקחי העירייה. הפקחים הגיעו ופשוט סגרו את המסעדה.

"ההסבר הרשמי של המפקחים, 'לפי חוק כל בית עסק בירושלים חייב להיות סגור בשבת בירושלים'. מי יכול להסביר איך זה קרה, שעיריית ירושלים במקום לתמוך בעסקים קטנים ולשמור על הסטטוס קוו נגררת אחרי חבורת קיצונים וסוגרת את המקומות בילוי אחרונים הפתוחים בשבת בעיר?".

מעיריית ירושלים נמסר כי "מדובר בטעות אנוש ואנו מצרים על כך. על פי החוק והסטטוס קוו יש מסעדות פתוחות בשבת בירושלים ואין מסחר, ואין כל שינוי במדיניות זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר