ראשי הסיעות מדברים

מי יזכה לתמיכת ה'סרוגים' בירושלים? "תלוי בחרדים"

הקרב על כל קול במערכת הבחירות בירושלים, מציב את הציבור הציוני דתי הגדול בבירה, על כל גווניו, בלבם של ניסיונות המועמדים השונים לזכות בתמיכתו • השמועות - והאמת (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אריה קינג וחגית משה (צילום: מתוך פייסבוק)

בצל השמועות ביממה האחרונה סביב מגעים מתקדמים בין הציונות הדתית למועמד החרדי לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש, פנה 'כיכר השבת' לראשי המפלגות הדתיות בעיר, ואלו חשפו היכן אוחז המו"מ המתנהל בימים אלו בינם לבין דייטש ומועמדים נוספים.

כידוע, הציבור הדתי לאומי בעיר, הוא שחקן מרכזי במירוץ, ובמטות המועמדים היריבים זאב אלקין ומשה ליאון משדרים ביטחון, כל אחד לכיוונו, כי ציבור זה הינו המגרש הפרטי שלו.

בעוד שבסקרים שהזמין אלקין הוא זוכה לאחוזי תמיכה נאים מהציבור הדתי לאומי, לצד העובדה כי הוא בולט בסקרי פופולריות ארציים עם נפתלי בנט ואיילת שקד, הרי שלירושלמים זה לא מספיק. קמפיין נגטיבי של הפנים החר"דליות בעיריית ירושלים - דוגמת אריה קינג נגד מועמדותו של אלקין, כפי שכבר אירע בעבר - עשוי לנגוס בתמיכתו של פלג זה בציונות הדתית במועמדותו, ואולי אף להעבירה לטובת דייטש או ליאון.

במקביל, בסיעת 'התעוררות' מקווים במסגרת פעילותם להביא לפיצול הקול הדתי, שיעבוד לטובת עופר ברקוביץ', לצד גיבוש תמיכה חילונית מלאה סביבו.

היריבים דייטש וליאון בפגישה אקראית. ארכיון (באדיבות המצלם)

באשר לאופן הצבעתם של הדתיים-לאומיים, אומרת היום יו"ר 'הבית היהודי' בירושלים, סגנית ראש העיר חגית משה, בשיחה עם "כיכר השבת', כי "לא היו אף מגעים עם דייטש. אנחנו במשא ומתן עם אלקין, הציבור שלנו מאוד קרוב אליו".

משה מוסיפה: "באופן אישי אני מאוד מעריכה את דייטש, אין לי מילה רעה להגיד עליו, אבל בשלב זה לא סגרנו עם אף מועמד אלא אנחנו עדיין מדברים עם כולם".

יו"ר הסיעה החר"דלית 'מאוחדים', אריה קינג, שטוען כי סקרים פנימיים מנבאים לו לפחות שני מנדטים, חושף בפני 'כיכר השבת' את התנאי שלו לתמיכה באחד מן המועמדים: "יש לי דרישה ברורה מדייטש, ליאון ואלקין: מי שרוצה אותנו בפנים, צריך להעניק לנו תפקיד בכיר בתחום התכנון ובניה".

לדברי קינג: "היו לי מגעים מול דייטש ואנשיו, אך אין התקדמות ממשית כל עוד דגל התורה וש"ס לא 'סגרו' על תמיכה בו. תמיכת המפלגות החרדיות בדייטש, תוביל לתמיכתנו בו, אך בלי זה הכל פתוח. ההחלטה הסופית תתקבל רק לאחר התייעצות צמרת הסיעה עם רבניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר