ה'דיל' קרס; לתדהמת ש"ס

ב'דגל' הכריעו: יצחק פינדרוס יתמודד לראשות העיר אלעד

אחרי שבועות של תהפוכות, מגיעה עוד אחת: מרן הגר"ח קניבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הכריעו כי מועמדם לראשות אלעד יהיה הסגן מירושלים • ש"ס: "התנהלות פנימית כושלת" (בארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
יצחק פינדרוס (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

נמשכת הדרמה בבחירות לראשות העיר אלעד: בשעה האחרונה קיבל יצחק פינדרוס, סגן ומ"מ ר"ע ירושלים, את הכרעת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין להתמודד לראשות העיר מטעם דגל התורה.

לאחר סאגה ממושכת סביב סוגיית זהות המועמד מטעם דגל התורה וש"ס לראשות העיר אלעד, נפלה כאמור ההכרעה בבתי גדולי ישראל המנהיגים את דגל התורה כי יצחק פינדרוס יתמודד לראשות העיר.

ההתפתחות הדרמטית הזו אירעה לאחר שאל בתי הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין עלו ובאו היום כמה מרבני דגל התורה, בראשות האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, ולאחר דיונים קצרים איתם התקבלה כאמור ההחלטה לתמוך בפינדרוס, וזה אכן יעביר כבר בקרוב את כתובתו מירושלים לאלעד.

מכתבו של הגר"י סילמן (צילום מסך)

הרב סילמן העלה על הכתב את תורף ההחלטה, וסיכם: "לאחר שנעשו ניסיונות רבים להגיע להסכם שבו ירוץ ראש עירייה מוסכם מטעם דגל התורה ושלומי אמונים, ועד עתה לא עלה בידינו אף על פי שנעשו מצד דגל התורה ויתורים במטרה להגיע להסכם מקובל על שני הצדדים, נכנסתי היום יום ב' לבתי גדולי ישראל שליט"א והצגתי בפניהם את הדברים, ולאחר שמיעת הדברים המליצו למפלגת דגה"ת לתמוך בהרב יצחק פינדרוס שליט"א לראשות העיר, אשר הוא איש שידיו רב לו למען ציבור בני התורה".

"וה' יעזור שהשלום והשלווה ישררו במחנינו, ובברכת גמר חתימה טובה", מסיים האב"ד הגר"י סילמן את מכתבו.

בשלב זה לא ברור אם הכרעת מנהיגי דגל התורה תוביל לפרישתו של איש 'שלומי אמונים' ראש העיר ישראל פרוש, מהמירוץ לקדנציה נוספת, זאת לאחר שבמכתבו של אביו יו"ר הסיעה החסידית וסגן השר מאיר פרוש, ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, הובהר כי בנו ישראל יתמודד לראשות.

מאיר פרוש ובנו ישראל (צילום ארכיון: אלי סגל)

גורמים בכירים בש"ס אומרים כעת ל'כיכר השבת', כי התמודדות פינדרוס באלעד תוביל לסיום ה'דיל' שנרקם בינה לבין לדגל התורה. בש"ס אף כבר העבירו היום מסר לפינדרוס, לפיו הוא לא יהיה מועמד מוסכם עליהם, זאת בשל דרישתם להעמיד מועמד ספרדי דווקא לראשות העיר.

הבכירים מבהירים עוד, כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התחייב מספר פעמים בשיחות סגורות כי ש"ס לא תתמוך במועמד ליטאי, אלא תריץ ספרדי לראשות העיר. לדברי הבכירים, דרעי התבטא: "נריץ מועמד ספרדי לראשות העיר אלעד - עם או בלי דגל התורה".

כמו כן, בש"ס יש מי שמותח ביקורת חריפה על התנהלות מקורבי דרעי, שעסקו בבחירות לראשות העיר אלעד וגרמו לירידה בתפקודה של ש"ס בחודשים האחרונים. "במשך חודשים ש"ס לא תפקדה באלעד, בכדי לממש את הדיל עם דגל התורה, למרות כל האזהרות של לא מעט גורמים שהדיל ייכשל כי רבני 'דגל' לא יסכימו למועמד ספרדי מוסכם אלא למועמד ליטאי מוסכם, וכעת אנו עלולים לאבד את אלעד", אומרים הגורמים.

דרעי, מרן הגר"ח קנייבסק והנכד. ארכיון (באדיבות המצלם)

הגורמים הללו מוסיפים ומדגישים, "כי יהיה קשה מאוד לנהל עכשיו קמפיין על ראשות העיר בקרב מול מועמד ליטאי ומול ישראל פרוש, כשאנחנו חודש בלבד לפני הבחירות".

יצוין, כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לא קיבל אף עדכון רשמי - עד לפני מספר ימים - על אפשרות בכלל שפינדרוס יתמודד מעטם דגל התורה, כך לפחות לטענת בכירים בלשכתו.

בשל כל זאת, לא מעט גורמים בכירים בעיר אלעד עדיין מעריכים כי ישנו סיכוי סביר שברגע האחרון יוסי שטרית הוא שיהיה בסופו של דבר המועמד המוסכם בין דגל התורה לבין ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר