מהי דיאטת הקשת והאם כדאי לך לפצוח בה עוד היום?

שמענו רבות על חשיבות אכילת ירקות במגוון צבעים. אז הנה, ישנה דיאטה חדשה המבוססת על רעיון זה ושמה "דיאטת הקשת". מהי בדיוק ואיך מיישמים אותה? המדריך למתחילים לפניכם (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
מזונות שלמים, צבעוניים ותוספי מזון טבעיים (צילום: שאטרסטוק)

דיאטת הקשת שנוצרה על ידי התזונאית ד"ר דיאנה מיניץ' היא תוכנית אכילה המשלבת תזונה עם ריפוי רוחני. "מערכת צבעונית, אינטליגנטית ואינטואיטיבית להרכיב את האכילה והחיים באופן הוליסטי שמביא לכם חיוניות, אנרגיה ושקט נפשי".

נשמע נפלא.

ואיך זה עובד? ובכן, זו לא בדיוק גישה אחת המתאימה לכולם. הדיאטה מקדמת "מזונות שלמים, צבעוניים ותוספי מזון טבעיים" ואת היתרונות של אכילת מגוון פירות וירקות צבעוניים. אבל אילו מזונות את צריכה בדיוק לאכול בהתחשב בשבע מערכות בריאות עליהן את עובדת?

ראשית, בואו נסביר מהן "מערכות בריאות": לדברי מיניץ' (אשר אומרת שהיא משתמשת במסורות מזרחיות ומסורות עתיקות כמסגרת), ישנן שבע מערכות המייצגות את כל האיברים בכל הגוף, וכל מערכת מתאימה לצבע הקשת בענן.

לדוגמא, "מערכת אש" מסדירה את מערכת העיכול כוללת את הבטן, כיס המרה, הלבלב, הכבד והמעי הדק. כדי להזין אותה, את צריכה לאכול מאכלים צהובים כמו בננות, זנגביל, לימונים ואננס. "מערכת האמת" ממוקמת בבלוטת יותרת הכליה ומתאימה לצבע האדום (כלומר, מזונות כמו אשכולית, סלק, דובדבנים, עגבניות ואבטיח).

מה הם היתרונות של הדיאטה?

כל המזונות המומלצים בדיאטת הקשת הם פירות וירקות בריאים. ובעוד שמיניץ' מציעה שילוב של צבעים מסוימים יותר מאחרים (בהתאם לתוצאות של שאלונים בני 15 דקות שישנם בספרה), כדי לראות איזו מערכת בריאות יוצאת מכלל שליטה, היא אומרת שחשוב לכלול כל אחד משבעת הצבעים של הקשת בדיאטה מדי יום, וזה נשמע לנו די חכם.

אז, האם כדאי לנסות אותה?

ובכן, זה לא ממש ברור כמה מדע ומחקר עומדים מאחורי תוכנית האכילה הזו. לדוגמא, ג'ינג'ר ידוע כמרגיע בחילה, אבל אכילת מרובה ממנו באמת הולכת לעזור למישהו עם כאבי בטן כרוניים? ומה עם מזונות אחרים (שאינם בצבעי הקשת) כמו בשר, לחם, והכי חשוב, שוקולד? דיאטנית מוסמכת, קלילין פיירס, אומרת לנו: "דיאטה זו נותנת לנו חומרים מזינים רבים ופיטוכימיקלים, אשר מחקרים רבים מראים כי הם קשורים בסיכון נמוך יותר למחלות מסוימות".

עד כה, הכל טוב. אבל היא גם מספרת לנו כי בעוד היא בהחלט ממליצה להוסיף צבע נוסף לשגרת האכילה שלנו, היא לא היתה ממליצה לדבוק בדיאטה ספציפית המבוססת על צבעים בלבד. ובאשר לנו? עד שיהיה עוד מחקר זמין, אנחנו פשוט נוסיף עוד סלט ססגוני לתוך הסיבוב היומי שלנו במילא.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית