המועמד החרדי באולפן 'כיכר'

דייטש: דרעי שלח אותי למשימה - אנשיו עשו הכל להכשיל

מצהיר שירוץ עד הסוף, מאמין שישיג את תמיכת דגל התורה וש"ס, הדרישה של דרעי והמהלך שחיבל בו, הפגישה עם אלי ישי והאם 'יהדות התורה' חוזרת למאורעות תשמ"ט • דייטש מדבר על הכל (ראיון)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון המלא עם דייטש (צילום: חיים גולדברג)

שלושה שבועות לבחירות לרשויות המקומיות, והמועמד החרדי לראשות העיר ירושלים, יוסי דייטש, מדבר על הכל בראיון באולפן 'כיכר השבת'.

מצהיר שיתמודד עד הסוף, מאמין שיצליח להשיג את תמיכת ש"ס ודגל התורה, תוקף את דרעי ששלח אותו - לדבריו - למשימה להשיג את תמיכת הסיעה הליטאית אך במקביל דאג שזו תתמוך במשה ליאון, ומצהיר: אלי ישי הוא חלק מהציבור החרדי, אך הפגישה לא הייתה כדי 'לתקוע אצבע' בעיניו של אריה דרעי.

כותרות הראיון עם יוסי דייטש

רץ עד הסוף: "אני מתמודד, כי אני לא החלטתי על כך לבד; אני שליחה של תנועת 'אגודת ישראל', נשלחתי על ידי מועצת גדולי התורה".

למה דווקא אני: "דבר ראשון, אני הוותיק ביותר מכל חברי מועצת העיר. עברתי את כל שרשרת התפקידים ששייך, ומה שנותר כרגע זה להתמודד על ראשות העיר. אם היית שואל אותי לפני חמש שנים, הייתי אומר שאני לא ראוי ולא בשל בזה, וגם היום יש לי הרבה מה ללמוד. אבל אני לא חושב שיש עוד מישהו מבין המועמדים שמכיר את המערכת העירונית עם כל המורכבויות שלה".

יוסי דייטש בראיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת'

תמיכת 'דגל' וש"ס: "מערכת הבחירות לא הסתיימה, יש עוד 22 ימים. כולנו מכירים את הדינמיקה של הציבור החרדי. פעלתי בכל מערכת הבחירות הזו בצורה נקייה, לא מלוכלכת, והשתדלתי לכבד את כל המועמדים. אני אעשה הכל - ולא רק אני; אני יודע ששולחיי פועלים כעת - להראות שלמועמד החרדי יש את הסיכוי הרב ביותר לנצח. לא לחינם דגל התורה אמרו לי שבדקו ואמרו שיש לי סיכוי לנצח. זה נאמר לי על ידם".

הפיצוץ במו"מ עם 'דגל': "יצאנו מהחדר בערב יום כיפור עם טיוטה, נתנו לנו 2 סעיפים פתוחים, אנשי 'דגל' אמרו לי שהם לוקחים את עצמם לסגור את הסעיפים. בבוקר, בנו של ח"כ מאיר פרוש, משה פרוש, קיבל טלפון מחבר מ'דגל התורה' שאמר לו 'לא נעים לי להעביר את ההודעה ליוסי, תודיע לו שסגרנו עם ליאון'. להגיד לך שנחמד לקבל כזו הודעה בערב יום כיפור? לא".

אריה דרעי: "מה שיש לי לומר לאריה דרעי, זה יהיה בשיחות סגורות. אני רק שואל שאלה אחת: אריה דרעי שלח אותי למשימה, הוא אמר לי 'תביא את הבית שלך, דגל ואגודה, ואני עם כל הידידות שלי עם ליאון - אני אצטרך לתמוך בך כי אתה המועמד החרדי היחיד'.

"לשלוח אותי למשימה, ומצד שני לעשות הכל בשביל לחבל לי במשימה כדי שאני לא אצליח להביא? אני מרגיש... אני עדיין מאמין שיש לי את היכולת, באחדות, להגיע למצב שבו מועמד חרדי יכול לנצח בסיבוב הראשון. יש 22 ימים, זה הרבה זמן. אני לא אנהל שיח עם אף מפלגה דרך התקשורת".

קולות החילונים: "אני מציע להצטרף אליי למסע של 24 שעות. תבוא לחוגי הבית, למפגשים. אתה תראה. פה בכניסה לאולפן, קיבלתי טלפון ממשרד עורכי דין גדול בירושלים, שכולם החליטו בגלל העימות במוצ"ש, לתמוך בי. המשוב שאני מקבל, לא ניתן לתאר".

לדבריו: "הציבור הירושלמי יודע שיש סיכוי למועמד חרדי לנצח. אלו לא דברים של חלומות. מספרית - רואים שזה ניתן. מה שדרוש לנו, זה סך הכל אחדות. אם אנחנו באחדות, אני מנצח בסיבוב ראשון, ולא רק מנצח, אלא בפער גדול".

יהדות התורה חוזרת לתשמ"ט? "אני אעשה הכל כדי לא להגיע למקום הזה. אני לא מוכן שהילד שלי יסתובב ויראה מחזות של ילדים משתלחים בגדולי תורה. אני אעשה הכל כדי שבני הנוער שלנו לא יראו את המחזות הללו".

הפגישה עם אלי ישי: "אני יכול להתחיל לרדת לפוליטיקה ולהגיד זה הכניס לזה וזה הכניס לזה... לי יש רצון לאחד את הציבור החרדי, וחלק מזה זה להביא אנשים כמו אלי ישי. הוא חלק מהציבור החרדי. אף אחד לא עשה את המפגש הזה כדי להכניס את האצבע לעין למישהו. זה הגיע ממקום של להביא כמה שיותר שיצביעו בירושלים".

הבניה בירושלים: "אני אצליח לאתגר את בנימין נתניהו. הוא נכנע, כשאין מישהו שמאתגר אותו. לא יכול להיות שמצד אחד הממשלה תכריז שירושלים חשובה, ובפועל ירושלים נמצאת בהקפאה יותר חמורה מבית אל ואפרת".

משא ומתן עם זאב אלקין: "לא קונים אותי בתיקים. אני כרגע לא מנהל משא ומתן עם אף אחד. מי שרוצה, שיבוא לנהל איתי משא ומתן. אני זה שמחלק את התיקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר