נגיד בנק ישראל הבא: פרופסור אמיר ירון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון הודיעו במסיבת עיתונאים מיוחדת על מינויו של פרופסור אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל במקומה של קרנית פלוג (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: The Wharton School)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, הכריזו היום (שלישי) על מינויו של פרופ' אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל. ירון ניצח במירוץ שלושה מועמדים אחרים לתפקיד: פרופ' בן ציון זילברפרב, פרופ' אפרים צדקה ופרופ' מריו בלכר.

ירון ייכנס לתפקידו לאחר שבחודש הקרוב תסיים את קרנית פלוג את תפקידה. כזכור, בתחילת יולי שעבר הודיעה הנגידה כי תסיר את מועמדותה לכהונה נוספת.

נתניהו אמר בפתיחת הדברים: "אני מוכר כמי שחשב תמיד שצריך לחפש כשרונות גדולים ברחבי העולם. חובתנו לחפש תמיד את הכשרונות הגדולים ביותר הנמצאים בשטח, ושמחתי שפרופ' ירון נענה לבקשת שר האוצר ולבקשתי לבוא ארצה. התפקיד הזה מחייב את היכולת לרתום את המוכשרים ביותר. פרופ' ירון יוביל את בנק ישראל באחריות, והמערכת שצלחה לפני עשור את המשבר הגדול, תמשיך בהנהגתו לעמוד ביעדים הללו. בראשות בנק ישראל צריך לעמוד אדם עם יכולת גדולה ועצמאות. פרופ ירון עונה על הקריטריונים האלו. אני מודה לקרנית פלוג על השירות המסור והמצוין שלך, מתוך הערכה עמוקה".

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "היו מועמדים מצויינים, הייתה בחירה קשה ונעשתה עבודה יסודית ואחראית. כפי שמנה פה ראש הממשלה, התפקיד שלנו הוא להסתכל קדימה. לא נבחר בנגיד שיפתור את המשבר של 2008, אלא את המשבר של 2024. מישהו שיידע לעמוד באתגרים הללו, והוא האיש המתאים לעמוד במשימות".

פרופ' אמיר ירון הוא יליד ישראל ואזרח ישראלי-אמריקאי שחי בארה"ב ב-20 השנים האחרונות. הוא בן 54, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה באוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר שני נוסף בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו, שבה גם השלים את הדוקטורט שלו ב-1994.

כיום משמש ירון כמרצה לבנקאות ולפיננסים בבית הספר וורטון למינהל עסקים, באוניברסיטת פנסילבניה בפילדלפיה. ירון הוא עמית מחקר בלשכה הלאומית למחקר כלכלי בארה"ב (NBER), שם הוא אחד ממובילי קבוצת שוק ההון והכלכלה. הוא נחשב למוביל בתחום כלכלת פיננסים, ותחומי העניין המחקרי שלו הם תמחור נכסים, השקעות, מקרו כלכלה ומימון.

פרופסור עומר מואב, התייחס ל'כיכר השבת' לבחירתו של ירון ואמר, כי הוא בחירה מצוינת לתפקיד הנגיד. "ירון הוא מומחה מהשורה הראשונה בתחומי הליבה של בנק מרכזי, בפרט מימון, מקרו כלכלה, ובנקאות. מומחיותו של ירון אינה מוגבלת לתאוריה הכלכלית: מחקריו הרבים עוסקים בניתוח אמפירי והבנתו בנושאי מדיניות מקרו כלכלית, ובפרט מוניטרית, רחבת היקף ומעמיקה, וכך גם מומחיותו בתחום הבנקאות. אין לי ספק שהוא ינהל את בנק ישראל בצורה מקצועית ביותר. נגיד בנק ישראל הוא גם היועץ הכלכלי של הממשלה, ונותר רק לקוות שראש הממשלה ושר האוצר, שבחרו בו לתפקיד, גם יקשיבו לעצותיו הטובות", אמר מואב.

פרופ' מואב הסביר, כי הבחירה בנגיד שאינו חי בישראל לא מפתיעה. "כלכלנים בישראל, שיש להם עניין בכלכלת ישראל ואינם חסרי עמוד שדרה, לא יכולים היו להימנע מביקורת על המדיניות הכלכלית של שר האוצר כחלון ושל ממשלת ישראל (ובכך על העומד בראשה). הביקורת כמובן פסלה מועמדים רבים. ומי שראה ושתק בדרך כלל לא ראוי לתפקיד גם מסיבות נוספות כמו קשרים ענפים עם יותר מידי גופים בכלכלה הישראלית שמושפעים מהחלטות הבנק המרכזי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר