הבחירות בירושלים

הרב דב ליאור דן במועמדותו של יוסי דייטש

בכיר הרבנים בציונות הדתית, בדגש על זו החרד"לית, נפגש לאחרונה עם יו"ר סיעה שבא להתייעץ בסוגיית התמיכה לראשות העיר ירושלים, וגם שמו של יוסי דייטש עלה על השולחן (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ד ליאור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המועמדים לראשות עיריית ירושלים בבחירות הקרובות ממשיכים לחתור לתמיכה מלאה של רבנים מהציונות הדתית, ובפגישה שנערכה לאחרונה עם אחד הבכירים שבהם, עלה גם שמו של המועמד יוסי דייטש.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', אתמול (שני) נועד יו"ר סיעת 'מאוחדים' הימנית אריה קינג עם הרב דב ליאור, ממנהיגי הציבור החרדי-לאומי ומי שנחשב לפוסק אחרון מבחינת קינג, שכבר הביע כזכור תמיכה במועמדותו של זאב אלקין בתחילת המירוץ.

הענין העומד בבסיס שיקוליו של הרב, המוכר כבעל השפעה רבה בחוגי הציונות הדתית, הוא שתמיכתו ההיא באלקין ניתנה טרם שהיה ברור אם המועמד החרדי יוסי דייטש אכן יתמודד לראשות העיר.

בתוך כך, הוסר המחסום המרכזי שהוביל להתנגדות אריה קינג למועמדותו של השר זאב אלקין, לאחר שזה הבהיר אתמול את תוכנית העתודה שלו לעיר ירושלים אותה הציג בעבר, שמטרתה להוציא שכונות במזרח ירושלים למועצה נפרדת, כך שלתושביה לא תהיה זכות בחירה לעיריית ירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי השר אלקין החליט שלא ימשיך לקדם אותה אם ייבחר, ובמטה קינג טוענים כי מדובר בהישג רב משמעות עבורו, משום שהוא היה זה שהוביל את ההתנגדות לתוכנית האמורה.

למרות שהבהיר כי זו עדיין תוכנית טובה בעיניו החליט אלקין כי לא יקדם אותה מלשכת ראש העיר. "זו לא תוכנית עירונית ולכן אני כראש עיר לא אעבוד כדי לקדם אותה", הדגיש אלקין. "זה לא נכון שראש עיר יעביר תושבים לרשות מוניציפלית אחרת. הנחתי את התוכנית בפני הקבינט, והיא נמצאת על שולחן ראש הממשלה. הביצוע עכשיו נתון להחלטתו".

כזכור, כאשר אלקין הציע את התוכנית הזו הוא זכה לביקורת גם בתוך הליכוד פנימה, ואף מפיו של ראש עיריית ירושלים היוצא ניר ברקת. גם שלושת המועמדים האחרים לראשות העיר - ליאון, ברקוביץ ודייטש - הסתייגו ממנה.

ההערכה היא, כי החלטת אלקין להקפיא את התכנית האמורה, עשויה להשפיע על החלטת קינג בסוגיית התמיכה של סיעתו 'מאוחדים' אודות התמיכה בו לראשות העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר