אסון השריפה

מרן הגר"ח קנייבסקי למשפ' גינזבורג: 'ודאי שזה תיקון גדול'

מכתב ניחומים מרגש נשלח ממרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וחתנו הגר"ש שטיינמן אל בני משפחת גינזבורג שאיבדו שניים מילדיהם בשריפה בביתר • "אולי זה חשבונות מגלגולים קודמים" (דיין האמת)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

"אולי זה חשבונות מגלגולים קודמים... וודאי שזה תיקון גדול" - כך, במילים אלו, מנחם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי את משפחת גינזבורג, באבלם על פטירתם שני ילדיהם - אפרת בת הארבע וצבי בן השנתיים, באסון השריפה בביתר עילית.

מכתב הניחומים

במכתב הניחומים המיוחד, המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", מצרף מרן שר התורה את דברי ניחומיו על דבריו של חתנו הגאון רבי שרגא שטיינמן, ראש ישיבות ארחות תורה ובנו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

במכתבו, כותב הגר"ש שטיינמן: "כב' הרב ראובן יהושע גינזבורג ומשפחתו שליט"א, ברוך דיין האמת.

"ואנו מצווים ועומדים על אהבת הק בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאדך. ופירשו חז"ל (ברכות נ"ד) בכל מדה ומדה שהא מודד לך, [ופירש רש"י בין מדה טובה בין מידת פורענות] הוי מודה לו. כי השם יתברך הוא מקור הטוב ורוצה להיטיב, ובוודאי שזה מה שטוב וזה מה שצריך להיות.

אם הילדים שנספו: "אני רוצה לחבק אותם"

"וירחם ה' שתוכלו להמשיך ולהודות גם על מדה טובה. בברכה, שרגא שטיינמן".

לדברים אלו, צירף מרן שר התורה את ניחומיו: "בס"ד גם אני מצטרף להנ"ל, ואיננו יודעים חשבונות שמים, אולי זה חשבונות מגלגולים קודמים או חשבונות אחרים, וודאי שזה תיקון גדול. ויה"ר שלא ישמע עוד שוד ושבר בארצנו ונזכה לנחמת ציון וירושלים. חיים קנייבסקי".

אם אתם מעוניינים לעזור למשפחת גינזבורג, היכנסו ללינק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר