למרות האיומים

הקבינט החליט: נותנים לעזה עוד הזדמנות לפני ההחרפה

למרות איומי רה"מ נתניהו, החליט הקבינט לתת הזדמנות נוספת לרגיעה בעזה • בכירים: יש סיכוי לרגיעה, אך אם חמאס ימשיך באלימות - נחריף את התגובות. נגמרה הסבלנות (בארץ)

ראש הממשלה נתניהו בקבינט (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

מסתמן, כי ישראל עדיין לא ממהרת להנחית מכות קשות על עזה, למרות איומיהם של ראש הממשלה ושר הביטחון.

למרות המסרים החריפים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, החליט הערב (ראשון) הקבינט המדיני-ביטחוני לתת סיכוי נוסף לרגיעה, כך מדווח Ynet.

לפי הדיווח, בקבינט החליטו להמתין עד סוף השבוע למגעים להסדרה, מגעים שמתקיימים בתיווך ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל, ובתיווכו של שליח מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב.

ישיבת הקבינט נמשכה ארבע שעות, ועסקה בהסלמה עם עזה. על אף קריאות שרים לקבל החלטות תקיפות כבר עתה - ראש הממשלה נתניהו החליט כאמור להמתין עד סוף השבוע. במערכת הבטחונית הוחלט לשלוח לחמאס מסרים תקיפים: תמה הסבלנות מצד ישראל; אם תמשיכו באלימות נחריף את התגובות. בכירים בממשלה מסרו כי "יש יותר סיכוי דווקא לרגיעה מאשר להסלמה, אך הרבה תלוי בחמאס".

שר הביטחון ליברמן (צילום: פלאש 90)

יוזכר, כי לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, "בחמאס כנראה לא הפנימו את המסר - אם הם לא יפסיקו את ההתקפות האלימות נגדנו, הן יופסקו בדרך אחרת והיא תהיה כואבת, כואבת מאוד. אנחנו קרובים מאוד לפעילות מסוג אחר, פעילות שתכלול מכות עוצמתיות מאוד. אם יש לו שכל, החמאס יפסיק את האש ואת ההתפרעויות האלימות – עכשיו".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן השמיע איומים ואמר: "לישראל אין שום זכות, אין אופציה, אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש ברירה. אנחנו יכולים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה. בחודשים האחרונים עשינו כל מאמץ, הפכנו כל אבן והשלב הזה של אין ברירה מאחורינו".

"הגענו לרגע שחייבים להנחית מכה הכי קשה שאפשר על חמאס", אמר שר הביטחון, שציין כי "לפני שהולכים למלחמה בעזה צריך למצות את כל האופציות האחרות", אך הבהיר כי "עשינו כל מאמץ וניסינו למצות כל אפשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר