הצלת המזון

מקלב: האם אנחנו חיים בדיקטטורה פקידותית?

ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה הבוקר (שני) פה אחד, לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב וחברי כנסת נוספים, לעידוד הצלת מזון בישראל (חדשות, ארץ)

ח"כ מקלב בדיון (באדיבות המצלם)

ועדת העבודה הרווחה והבריאות אישרה הבוקר (שני) פה אחד, לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב וחברי כנסת נוספים, לעידוד הצלת מזון בישראל.

עם תחילת הדיון, הודיעה נציגת משרד המשפטים כי הגיעו להבנות סביב סוגיית האחריות הפלילית לתורמים מול הארגונים ובכך נסללה הדרך לאישור הצעת החוק.

ח"כ אורי מקלב, שיזם את החוק, פתח בדבריו והסביר את חשיבות חוק זה בארץ. לדבריו, "כל ילד שלישי סובל מעוני וממחסור במזון, עלינו לעשות מאמץ כדי להביא פתרון ויש פתרונות. בעלי מסעדות, בתי מלון וארגונים שלא רוצים לזרוק את המזון, אם היה חוק הצלת מזון לא היה המבול, אין חולק על הצורך והחשיבות של החוק הזה, אנחנו לא מדברים פה על שאריות מזון שנזרקים לפח האשפה אלא במזון איכותי שהיה נמכר בכסף מלא ונשאר בסיום יום המכירות.

"מדובר בארגונים שעומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, כל ארגון שמוביל מזון יש לו רגולציה והוא מחויב אליה, ישנו הבדל מהותי בין אדם שמוכר מזון ומחויב לרמה גבוהה של אחריות לאחר שתורם מזון לאדם רעב ברחוב, אנחנו בנושא הזה רוצים לייצג את החלשים והרעבים, ישנה חשיבות גדולה לחוק הזה".

מקלב הוסיף ואמר כי "אני שומע את ההתנגדות של המשרדים השונים ואני תמה האם אנחנו חיים בדיקטטורה פקידותית או במדינה דמוקרטית בה מחליטים נציגי הציבור? אני מבין את הצורך בצד הפורמלי של הדברים אבל גם בארה"ב שהיא גדולה מאתנו גם בנושא הבירוקרטי ידעו כי בנושא הזה צריכים להתגמש".

נציגת משרד המשפטים אמרה כי מעולם לא הוגשה תביעה של אורח על מזון מקולקל בבתי מלון וממילא לא של תורמים. "זה סיכון תאורטי לחלוטין. אדם שאין לו מה לאכול הקושי שלו להגיש תביעה קל וחומר תביעה ייצוגית עצום".

על פי נותנים אשר הוצגו בדיון בוועדה באחרונה למרות החקיקה הקיימת כיום מדי יום מסתכנים בתי המלון בישראל בתביעות ותורמים 1,765 ארוחות חמות. "אפשר להכפיל את הכמות - אם יוסר איום התביעה", אמרו נציגי התאחדות המלונות. בנוסף הוצג כי מעל לשמונים אחוזים מהיצרנים הביעו רצון להצטרף להפניית מזון לתרומות, אך הם חוששים מתביעות.

בסיום הדיון אישרה הוועדה פה אחת את הצעת החוק והיא תועלה לדיון במליאה לקראת אישרה הסופי בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר