חצי שנה

מחצית משטחי יערות בארי וכיסופים, נשרפו

השבוע מציינים חצי שנה מאז החל טרור העפיפונים מעזה והנתונים שהגיעו מקק"ל בנוגע לשריפות היער בלתי נתפסים. מעל למחצית משטחי יערות מערב הנגב נשרפו כליל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עובדי קק"ל)

לאחר שישה חודשים של טרור העפיפונים בהם שולחים תושבי רצועת עזה עפיפוני תבערה במטרה להצית יערות ושטחים חקלאיים בעוטף, הכינו קק"ל דו"ח מסכם לתקופה. לפי קק"ל מאז החל טרור העפיפונים, ב-10 בחודש אפריל, לפני חצי שנה בדיוק, נגרמו יותר מ-1,100 שריפות ביערות קק"ל שכילו כ-12,000 דונמים של חורש טבעי ויער נטוע אדם. לשם ההשוואה – שטח יערות קק"ל בעוטף עזה הוא 21,000 דונם. כלומר יותר ממחצית משטחי היערות נשרפו בחצי השנה האחרונה.

דניאל גיגי, מנהל מרחב דרום בקק"ל, סיפר: "השבוע אנו מציינים חצי שנה בדיוק של תופעת טרור העפיפונים שגרמה ליותר מאלף שריפות שכילו שנים-עשר אלף דונם מיערות הנגב המערבי. למרות שגל השריפות ממשיך גם היום, בזכות עבודה משותפת עם כיבוי והצלה, רשות הטבע והגנים, אנשי הישובים, מתנדבים, וצה"ל, אנו מצליחים להשתלט על הדליקות במהירות. בחצי השנה האחרונה כל הגופים באזור התאחדו ויחד בנינו מודל עבודה כדי לתפוס את השריפות כשהן עדיין קטנות".

רבים מן העצים שנשרפו באלפי השריפות השונות ניטעו על ידי אנשי קק"ל במהלך השנים. חלקם אף ניטעו על ידי העובדים הנוכחיים שנלחמים נגד השריפות: "אין תחושה איומה יותר מלראות את מה שבראת ויצרת עולה באש", ציין גיגי בנושא.

"הנזק הוא כמובן ישיר לצמחים, לבעלי החיים, וכמובן לתושבי האזור הסובלים מזיהום אוויר, הרס של מקומות תיירות ופנאי ואף סכנה לחיים. למרות זאת, אנו יחד עם תושבי המקום לא מרימים ידיים, פועלים נגד השריפות ולמען נטיעות חדשות נוספות", הוא אומר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר