פגיעה ישירה בבית בבאר שבע

הבלש משחזר: "זיהינו בבית שלושה ילדים ואמא מבוהלים"

בלשי המשטרה הבחינו בפטריית עשן והגיעו ראשונים לזירת פגיעת הרקטה בבית בבאר שבע. כעת הם משחזרים את חילוץ בני המשפה מההריסות. צה"ל תקף 20 יעדי טרור ברצועת עזה (אקטואליה)

(צילום: דוברות המשטרה)

"נכנסנו לתוך הבית, זיהינו שם שלושה ילדים ואמא - מבוהלים, פוחדים", כך משחזר רס"מ אלעד כהן, ראש צוות הבלשים שחילצו את יושבי הבית בבאר שבע שנפגע הלילה (רביעי) מפגיעה ישירה של רקטת גראד שנורתה מעזה, זאת לאחר שזיהו פטריית עשן ומיהרו להגיע לזירה.

הבלש מספר, כי "בשעה רבע לארבע הגענו למקום, אני והצוות שלי, ועוד צוותים נוספים של בילוש הגיעו ראשונים לזירה, כמו שאתם רואים יש פה הרס גדול, הבנו שיש לכודים בתוך הבית. נכנסנו לתוך הבית, זיהינו שם שלושה ילדים ואמא - מבוהלים, פוחדים, כל הבית קרס עליהם, עזרנו להם לצאת בחוץ וזימנו כוחות נוספים מקצועיים, חבלה ואמבולנסים".

ששת הנפגעים שפונו לפנות בוקר לביה"ח סורוקה בעקבות נפילת הגראד בבאר שבע, שוחררו לאחר שקיבלו טיפול רפואי במיון.

נצ"מ אפי שימן, מפקד תחנת באר שבע, סיפר כי השוטרים "בעצם זיהו פגיעה ישירה בבית, זה בנוסף לקריאות מאה שקיבלנו. משמעת אזרחית מצילת חיים, לכן בהישמע אזעקה להיכנס למרכזים המוגנים, להיכנס לממ"דים, זה מציל חיים".

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי צה"ל תקף "מעל 20 יעדי טרור, ובהם מנהרת טרור של חמאס בדרום הרצועה". לדבריו, היעדים שהותקפו כללו בין היתר תשתיות תת-קרקעיות, בסיסים של חמאס עם תשתיות צבאיות, אתרי יצור רקטות, ופיר חפירה של מנהרת טרור ימית

מספר דקות לאחר השעה 08:30 נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון. כעבור כרבע שעה נמסר מדובר צה"ל כי "כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה במהלך ניסיון לביצוע ירי רקטי לעבר שטח ישראל. במהלך האירוע הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ר' השב"כ ובכירי מערכת הביטחון. מטעמו של נתניהו נמסר כי במהלך השעות האחרונות קיים ראש הממשלה התייעצויות ביטחוניות.

החמאס והג'יהאד האיסלאמי, הודיעו כי הם מתנגדים לירי הרקטות שלדבריהם "פוגע במאמצי המצרים להסיר את המצור מעל עזה".

גורם פלסטיני שמקורב לחמאס אמר כי "חשוב יותר להכיל את האירוע מאשר להיכנס לעימות צבאי. הדבר החשוב ביותר הוא להסיר את המצור מעל עזה".

הזרועות הצבאיות בעזה הודיעו למשלחת המודיעין המצרית המבקרת ברצועה כי הן לא מעוניינות בהסלמה עם ישראל - אך הן מוכנות לתגובה.

הלילה, בשעה 3:39, נשמעה אזעקה בבירת הנגב - באר שבע וביישובים נוספים בנגב, בעקבות זיהוי של שיגור רקטות לעבר ישראל. רקטה אחת פגעה בבית בעיר, למקום נגרם נזק כבד והבית בסכנת קריסה. מהמקום פונו שישה נפגעי חרדה, בהם אם ושלושת ילדיה שהיו בבית שנפגע.

האם, התעוררה מהאזעקה ומיהרה אל הקומה השניה בבית, והעבירה את ילדיה אל הממ"ד בקומת הקרקע, שם הם שהו בעת הפגיעה הישירה של הרקטה.

מחקירה ראשונית עולה כי הרקטה שפגעה בבית זוהתה כרקטה מסוג גראד בעלת עוצמה משודרגת. הרקטה חדרה דרך שתי קומות מגג המבנה.

הרקטה הנוספת ששוגרה הלילה מרצועת עזה כוונה לאחת הערים המרכזיות בישראל אך בחסדי שמים נפלה בים, מול חופי אחת מערי המרכז. גם הרקטה הזו הייתה בעלת מטען מוגדל.

הפלסטינים מדווחים כי צה"ל חידש את התקיפות ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות, ומדווחים על גל שלישי של תקיפות מהאוויר, נגד מוצבים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. לפחות שלושה פלסטינים נפצעו בתקיפות.

לבית החולים סורוקה פונו האם וילדיה וכן שלושה בני אדם שנחבלו קלות במהלך ריצה למרחב מוגן. כולם במצב קל. בעקבות הירי - בוטלו הלימודים בכלל מערכת החינוך בבאר שבע, כמו כן בוטלו הלימודים במוסדות החינוך ביישובים בעוטף עזה.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט קיצר את ביקורו בארצות הברית. שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע הבוקר על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום הדיג ברצועת עזה לשלושה מיילים. במקביל, ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנועדה להתקיים הבוקר, בוטלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר