העימות הירושלמי המלא

מתי המועמדים נסעו בתחבורה ציבורית. צפו

שלושת המועמדים לראשות עיריית ירושלים, זאב אלקין, יוסי דייטש ומשה ליאון, השיבו אתמול לשורת שאלות מרתקות בישורת האחרונה לפני תום המירוץ. צפו בעימות המלא (בארץ)

אריאל ליבא | כיכר השבת |

אמש (שלישי), במהלך ועידת 'הדסה', בהשתתפות מאות עסקני רפואה מהמגזר החרדי, התקיים פאנל עם המתמודדים לראשות עיריית ירושלים.

שלושת המועמדים שנטלו חלק בפאנל, ליאון, דייטש ואלקין, דיברו על הנושאים החשובים העומדים לפתחו של כל תושב בעיר הקודש.

"כיכר השבת" מגיש את התיעוד המלא מתוך הפאנל, בהנחייתו של אבי מימרן.

עיקרי הדברים:

• מצב הרפואה בירושלים

משה ליאון: כראש עיר התפקיד שלך הוא לדאוג לתחום הפיננסי של בתי החולים. לבוא למשרדי האוצר והבריאות לדרוש שיכסו את הגרעונות של בתי החולים הפרטיים כל שנה.

יוסי דייטש: אני אהיה כמו הדסה. כל אדם שנכנס לשערי הדסה מרגיש שאין הבדל בין אנשים כולם שווים. ואני אשתדל לתת את אותה תחושה לתושבי ירושלים. כולנו שווים.

זאב אלקין: המפתח הוא לא רק סגירת הגירעונות. הכל תלוי בסוגיית המימון. לכן תפקידו של ראש עיר הוא לדאוג לכל השירותים של התושבים. ואני אדאג לשירותי הרפואה של תושבי העיר ולהביא נוסחה נכונה של מימון של בתי חולים כמו הדסה ושערי צדק כדי שלא יצטרכו כל שנה להתחנן על נפשם.

(צילום: כיכר השבת)

• מתי נסעתם לאחרונה בתחבורה ציבורית בעיר?

זאב אלקין: האמת, פעם אחרונה שנסעתי בתחבורה הציבורית הייתה מהר הרצל לשער יפו.

משה ליאון: אני מאוד אוהב את הנסיעה ברכבת הקלה מעיריית ירושלים למחנה יהודה, אני עושה את זה הרבה פעמים זה מצוין.

יוסי דייטש: אני מפחד לעלות על הרכבת הקלה בגלל הקנסות. אני לא יודע איך מתקפים, אז אני מעדיף ללכת ברגל ולא לחטוף קנס...

• מצוקת התחבורה

זאב אלקין: התח"צ בי-ם זה אחד המשימות החשובות של כל מי שייבחר. הסיבות לאיחורי קווים זה בגלל תכנון לא נכון. למשל נתצ"ים. אם היו יותר נת"צ רצופים היית יכול להגיע לזמני נסיעה הרבה יותר מהר, ולתחלופה גדולה יותר של אוטובוסים. צריך קווים מהירים למקומות שיש ביקוש כמו בתי חולים.

יוסי דייטש: מידי יום שישי אני מבקר את הוריי. וכל יום שישי אימי נוזפת בי על מצב התחבורה בי-ם. והיא מתארת את הסבל שהיא עוברת כשהיא צריכה לנסוע ממקום למקום. ברור שי-ם לא יכולה להיות שבויה בידי מפעיל תחבורה אחד. משרד התחבורה לאחר לחץ צריך להוסיף מפעילים נוספים לתח"צ. אם תהיה תחרות, יינתן שירות לציבור. להפריט את התח"צ בירושלים - זו הדרך לתת את השירות.

משה ליאון: התח"צ בירושלים היא הרבה אחורה מערים אחרות במרכז הארץ. מה שקרה, במרכז הארץ היו חלוקות של קווים לפי חברות. נכון שהבעיה העיקרית היא החוסר בנהגים וצריך שהממשלה תסבסד את המשכורות של הנהגים. בנוסף צריך לדאוג למוניות שירות ושאטלים בתוך השכונות.

• התמיכה בסיבוב השני

במידה ולא תעלה לסיבוב השני, במי תתמוך בסיבוב השני?

זאב אלקין: זו שאלה על מצב בלתי אפשרי, כי אם אני בטעות לא אנצח בסיבוב הראשון ודאי אעלה לסיבוב השני ואנצח בה.

יוסי דייטש: יש לי שולחן שקוראים לו 'מועצת גדולי התורה' והיא פרסמה בדגש על ירושלים כי אני אתמודד עד הסוף. אני לא רלוונטי לשאלה הזאת. אם אני לא אבחר, יש שולחן ולאורם אנו הולכים ולאורם נלך הלאה. אני מתמודד עד הסוף. אין לי מוצא. גדולי התורה הורו לי להתמודד עד הסוף.

משה ליאון: אני אשאר במועצה גם אם אפסיד. אבל לגבי השאלה, זו שאלה היפותטית, אנחנו מתעסקים בסיבוב הראשון, יש לנו עוד הרבה זמן.

(צילום: כיכר השבת)

• סטטוס קוו

יוסי דייטש: כל המתמודדים אומרים את אותו הדבר: אנחנו לא נשנה את הסטטוס קוו בירושלים.

• הבירוקרטיה במשרדי העירייה

משה ליאון: אין ספק שצריך להקל בתהליכי התכנון ובנייה. אני אדאג לשקיפות בוועדת התכנון ובניה וגם לוח זמנים מסודר שבו זה צריך להתקיים.

זאב אלקין: התהליך של הרישוי בירושלים שונה מכל הערים בארץ. זו מסורת ירושלמית גרועה וצריך לשנות אותה. צריך לבטל על לא מעט שלבים שאין בהם צורך ובכך לקצר את זמן ההמתנה לרישוי בבנייה.

יוסי דייטש: זאת הרעה החולה הכי חמורה שיש בירושלים וזה המקור לשחיתות שגורם לאדם להציע שוחד. יש לי תכנית ברורה איפה הן נקודות התורפה, איפה הן נקודות החולשה שלנו, ואיך להביא לכך שאדם מהרגע שהוא בא ונכנס בשערי העירייה, תוך כמה זמן זה צריך להסתיים. בטוח שניתן לקצר את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר