מאשים את יהב

מקלב רומז: "עיריית חיפה אחראית לזיהום"

הח"כ מדגל התורה, הנאבקת נגד היבחרו מחדש של ראש עיריית חיפה יונה יהב, מאשים: "הקשר הבעייתי בין בעלי המפעלים לעירייה, לא נבדק באופן יסודי עד כה" (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

זיהום האוויר במפרץ חיפה: ח"כ אורי מקלב פנה היום (רביעי) לסגן השר להגנת הסביבה ירון מזוז במהלך דיון במליאת הכנסת ודרש כי המשרד להגנת הסביבה יפתח בחקירה אודות הקשר הפסול לכאורה בין ראש עיריית חיפה יונה יהב לבעלי מפעלי בזן בעיר, ח"כ אורי מקלב הציג את הדברים במסגרת שאלה נוספת אשר הופנתה לסגן השר בנושא.

מקלב אמר בדבריו, כי "העירייה זורה חול בעיני הציבור, ישנו פער גדול בין ההצהרות ומה שנאמר לעומת הדברים אשר קוראים בשטח, תוכניות הבניה מראות כי בעירייה מבקשים להרחיב את המפעלים והנמל, בעוד במשרד מבקשים לצמצם, הקשר הבעייתי בין בעלי המפעלים לתורמי העירייה לא נבדק באופן יסודי עד כה", אמר ח"כ אורי מקלב.

יצוין, כי גם כאשר פעל ראש העיר יונה יהב בנושא לאחר לחץ ציבורי כבד פעל רק כנגד מפעלי האמוניה שהינו סיכון בטחוני, אך לא פעל כנגד המפעלים המזהמים יותר במפרץ, רק לפני מספר ימים פורסם דו"ח מיוחד בו נראה כי המפעלים הנמצאים במפרץ חיפה נמצאים בראש טבלת המפעלים המזהמים בישראל, יצוין, כי כל הפרמטרים מצביעים על גידול בזיהום האוויר ועליה בשיעורי המחלות באיזור מפרץ חיפה.

במשרד להגנת הסביבה ציינו עם פרסום הדו"ח, כי המדד המדובר הוא כלי הנותן מידע על רמת הסיכון הסביבתי של חברות, שנעשה על ידי גורם ממשלתי, ומאפשר למשקיעים בחברות ציבוריות לקבל אינדיקציה פשוטה וישירה על רמת הסיכון שלהן. התממשות סיכון סביבתי עשויה לגרור הפסדים לבעלי המניות והאג"ח של החברות המזהמות את הסביבה - הפסדים המקטינים את כספי החיסכון האמורים לשרת את הציבור בגיל פרישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר