המאבק על אלעד

קריספל: "אם הבחירות לא ידחו, אמליץ לתמוך בברק צברי"

מאמין שהבחירות באלעד ידחו, מסביר למה בעיר שרובה ספרדית ש"ס תומכת במועמד ליטאי, ממליץ לתמוך בברק צברי במידה ופינדרוס לא יאושר ומסביר למה עתר נגד ש"ס • צורי קריספל מדבר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מאז החלטת מועצת חכמי התורה לתמוך ביצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, יו"ר ש"ס המקומית וסגן ראש העיר צוריאל קריספל שמר על שתיקה. הערב (רביעי) הוא מדבר לראשונה באולפן 'כיכר השבת, ומסביר את האחדות עם 'דגל התורה'.

כותרות הראיון עם צוריאל קריספל

למה לך אלעד: "אני מלווה את העיר הזאת משנת 1992. בניתי בה כל בית ונטעתי בה כל עץ. עם הזמן מפתחים רגש לעיר. צריך להיות משוגע לדבר כדי להקים כזו עיר נפלאה. אלעד, כנראה העיר הכי יפה בארץ".

מועמד ספרדי לראשות אלעד: "שיתוף הפעולה בין ש"ס ו'דגל' בכנסת, הוכיח את עצמו. כך אמר לי הרב סילמן. יש אינטרס לגדולי ישראל שנלך ביחד בכל מקום שזה אפשרי, כי זה מכפיל את כוחנו".

"אני הודעתי אצלך בשידור שאני לא מתמודד, אך משהורה לי חכם שלום כהן, התייצבתי למערכה. היה הסכם בין 'דגל' לפרוש, שבתום הקדנציה הוא מפנה את מקומו והולך הביתה, ואז היה במקומו מועמד של דגל, פינדרוס או שטרית, אך לא איש ש"ס".

"בנוסף, בהסכם בין הסיעות, ש"ס קיבלה סל מכובד מאוד, שנותן לנו שליטה בכל מכמני העירייה. אצל פרוש לא קיבלנו שום ארגז, קיבלנו רק נייר. זה מה שעשינו לצערי הרב במשך 5 שנים. הטייטל שלו הוא: בחור שיודע לשתף פעולה עם ציבורים...".

דחיית הבחירות: "אני הסתובבתי הרבה בבתי משפט, אותי פסלו מלרוץ בשנת 2000. אני רוצה להאמין שבית המשפט לא ישאיר לפחות 10,000 תושבים שחתמו על עצומה, שטוענים שאין להם עכשיו ייצוג הולם".

פסילת פינדרוס: "אם ישראל פרוש טוען שאני גם הלשנתי על ש"ס, אז הוא כבר מודה במקצת - שחייב שבועה. הוא טוען שלא הוא דחף את שי נתן להלשין על פינדרוס, אבל מי שמכיר את הקשר בין פרוש לשי נתן, מבין מיד את ההקשר. לא רק במקרה הזה, גם בפתיחת החקירות נגד יצחק עידן. כל הציבור יודע בדיוק מי עתר".

פרוש ופינדרוס ׁ (צילום: יהושע פרוכטר, באדיבות המצלםׂ)

"לגבי הטענות שאני מלשין: אני בזמנו, כתלמידו של הרב עובדיה, קראתי בעיתון שש"ס החליטה להעמיד את צביקה כהן. ניגשתי לרב, ושאלתי אותו האם זה נכון. הרב ענה לי: 'אמרו שאתה עוזב'. אמרתי לרב 'אף אחד לא דיבר איתי או שאל אותי'. אז הוא אמר 'תמשיך ותעלה מעלה מעלה'".

"אמרתי לו 'אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד. זה או אני או הוא'. הוא ענה לי 'תמשיך ללכת, והכל יהיה בסדר'. לא שאלתי אותו לגבי הבג"ץ. שאלתי את חכם שלום, והוא אמר לי באלו המילים - אני אומר אותן פעם ראשונה - 'שכינה בגלות, רבינו בגלות. תלך ואל תוותר, עד הסוף'".

אבי דיין: "שותפו של אבי התקשר וסיפר לי על יריקות הכזבים שאבי השמיע פה. ואני אומר לך באחריות: לא פניתי אליו. אראה לך מסמך שאבי דיין כתב בערב יום כיפור, יומיים אחרי שהתבקשתי להגיע לעיר אלעד, מכתב ברכות על זה שאני מגיע לעיר".

"הוא וחיים גנסיא פנו אלי בבקשה להצטרף לש"ס. אני לא הכרתי אותם, לא ידעתי מי הם בכלל. הגעתי לעיר ממש חודש לפני הבחירות, ביקשתי המלצות של ראשי קהילות ורבנים. אתה יכול גם להעלות את חיים גנסיא על הקו, ולשאול אותו בשידור חי".

אבי דיין (צילום: כיכר השבת)

"ואכן, סיכמנו איתם שייכנסו לרשימה במקום 7, ואחרי דין ודברים זה ירד למקום 5 כי הם טענו שאם הם לא יהיו מקום 5 הם לא ייכנסו. אני אומר בצער רב, שהציבור לא ידע מי זה אבי דיין. הציבור בחר ש"ס, כי מרן הורה לבחור ש"ס".

"יום אחרי הבחירות הוא בא אלי, ואמר לי 'אני רוצה להיות יו"ר תיק ההנדסה'. אמרתי לו: 'קראת פעם תוכנית?'. ענה לי 'לא, אני אלמד'. אמרתי לו, 'מצויין, תלמד שנתיים ואז...'. אני הגשתי כתב הגנה לתביעת דיבה בגין השיחה שלנו, שבה ישנן הוכחות ברורות. דברי אומתו לחלוטין באגודת הפוליגרף. ואלו המילים שאבי דיין אמר לי: 'עזוב אותך משטויות, הגיע הזמן לעשות קופה'".

אמרתי לו 'אבי, עד כאן. אם היה לך הוה אמינא לקבל את זה, תחפש את החברים שלך'. הוא שאל בשיחה נוספת, 'אתה נותן לי או לא?', אמרתי לו 'לא'. הוא אמר לי, 'מציעים לי הרבה כסף'. אמרתי לו, 'אני לא יכול להתמודד עם זה'".

הפילוג בעיר: "אם הציבור הספרדי היה יותר מאוחד, ברור שזה היה אחרת. לצערנו הרב זה לא קרה, והיה מי שדאג לעשות את זה, כמו שהוא עשה את זה לשאר הקהלים. מי ששמע אתמול את יו"ר דגל התורה באלעד, אבי שטרן, הבין מה אמרתי כל הזמן - דברים שנמנענו לומר 5 שנים כדי לשמור על השקט בעיר".

"פשוט, ישב ראש עיר שישב לכל הנציגים על הראש, בתוך הקהילות שלהם, עשה 'הפרד ומשול' וגרם לפירוד בתוך הקהילות. אצל הליטאים, החסידים והספרדים. אם ישנה אלימות בעיר, היא מצד אחד בלבד לצערי הרב. לא שמעת על אלימות לא בצד הליטאי ולא בצד הספרדי".

"היו הפגנות ספונטניות של אנשים שכעסו, ואמר לי השוטר, מדובר בילדי טובים, רוצים קצת אויר וזה בסדר. מותר להפגין במדינת ישראל".

העצומה: "הטענה ששילמו כסף לפעילים היא הנפצה, האשמה חמורה של מחנה פרוש, לעשות דיס-אינפורמציה. אמרו לבחורים, ניתן לכם כסף עבור שתייה ועוגה. שום פעיל בארץ לא עובד בחינם".

"דיברה איתי אתמול כתבת בטלוויזיה, שהחליטה ששילמנו כסף להחתמות. אמרתי לה, 'מאכילים אותך כזבים, את תעלי לשידור עם עובדות לא נכונות', אמרה לי 'זה לא מעניין אותי בכלל, עשינו תחקיר'. מדובר בדפנה ליאל".

מילה טובה לישראל פרוש? "בוודאי. הוא בחור עם הרבה אנרגיות ומוטיבציה, אף אחד לא יכול לקחת לו את זה. רק חבל שאין פיו וליבו שווים. אמרתי לו במפורש, 'ישראל, אם היית אדם הגון...'".

ברק צברי. ארכיון (באדיבות המצלם)

המלצה על מועמד במקום פינדרוס: "קטונתי מלהכריע בשביל גדולי ישראל. אם ישאלו אותי, אני אמליץ מאוד על ברק צברי. אני חושב שהוא איש ראוי".

"אני מאמין באמונה שלמה, שאם תהיה הוראה של גדולי ישראל, גם הליטאים יצביעו לצברי, כי הולכים להביא את העיר לעדנה ולעידן אחר. צברי עובד 5 שנים בהתנדבות, מוסר נפש למען הציבור. הוא איש עסקים מאוד מצליח, קטן עליו העיר אלעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר