4 דרכים לחיזוק הקשר הזוגי

בין אם אתם זוג צעיר בתחילת הדרך ובין אם זוג ותיק עם ילדים מתבגרים, מערכת היחסים הזוגית דורשת עבודה ותחזוקה ללא הרף. לכן התכנסנו כאן היום לתת לכם מספר טיפים לחיזוק הקשר הזוגי (משפחה)

זוג יונים. (צילום: שאטרסטוק)

בין אם אתם זוג צעיר בתחילת הדרך ובין אם זוג ותיק עם ילדים וכבר עברתם אי אילו דברים במערכת הזוגית שלכם, היא דורשת עבודה ותחזוקה ללא הרף. יום יום, שעה שעה. לכן התכנסנו כאן היום לתת לכם מספר טיפים לחיזוק הקשר הזוגי:

קבעו זמן לפעילות משותפת

לדוגמא: ישיבה על כוס קפה במרפסת וניהול שיחת עומק אל תוך הלילה, או קביעת ארוחת צהריים משותפת בפארק פעם בשבוע, העיקר שתמצאו לכם פעילות משותפת. "טקסים יכולים לעגן זוג ולחזק אמון ורגש", כותבת הסוציולוגית דבורה ס' קוהאן. "והטקסים נותנים לזוגות הזדמנות להמציא משהו חדש, שמגדיר באופן ייחודי את מערכת היחסים שלהם." מדי פעם כדאי שתשאלו את עצמכם, אם לא עכשיו, אימתי? כותבת קוהן: "אף אחד לא באמת כל כך עסוק. בסך הכל מדובר בסדרי עדיפויות, אנו מפנים זמן למה שחשוב עבורנו ולמי שאכפת לנו ממנו".

רבים? צאו להליכה

אם אתם נמצאים בשלב של התנגשות או מתקרבים לקונפליקט שאתם פשוט לא מצליחים לפתור (למשל, האם כדאי לקצץ בעבודה כדי לבלות יותר זמן עם הילדים?) צאו להליכה. יחד, זאת אומרת. במאמר שפורסם על ידי האגודה האמריקנית לפסיכולוגיה, הסבירה כריסטין א. ווב כיצד הליכה משותפת מובילה לעיתים קרובות לפיוס: "הליכה יכולה לאפשר לבני הזוג לקצור את היתרונות הקוגניטיביים, הרגשיים וההתנהגותיים של תנועה סינכרונית, כגון זיקה חיובית מוגברת, אמפתיה ופרו -סוציאליזם. שותפי ההליכה באופן טבעי מאמצים עמדות קואופרטיביות (בניגוד לתחרותיות), מקדישים תשומת לב משותפת ויכולים להפיק תועלת מדיונים בסביבות חדשות". וכשאנו ממליצים על הליכה, איננו מתכוונים להליכה ארוכה על חוף הים. גם צעידה קלה בשכונת מגוריכם תעשה את העבודה.

שבחו את בן הזוג שלכם בפומבי

"לפני שאתם נכנסים לפאניקה לגבי המילה 'בפומבי', קחו בחשבון שמשמעותה שונה עבור כל זוג", כותבת ג'וזי סאנטי באתר "The Everygirl", "זה יכול להיות שיתוף ההצלחה בקריירה של הפרטנר שלכם בקבוצת הווצאפ המשפחתית, או לספר לשכנה שלכם איך בן הזוג שלכם הכין ספגטי מדהים שהילדים חיסלו עד תום. זה לא רק יגרום לבן הזוג שלכם להרגיש כאילו אתם באמת גאים בו ובהישגים שלו, אלא זה גם יגרום לו להזכר כמה הוא בר מזל להיות איתכם. "השבח הפרטי הוא מקסים. השבח מול המחותנים? יוצא מן הכלל.

שחקו את משחק ה"לא אומרים אף דבר שלילי כל עוד זה אפשרי"

בעלי פשוט נכנס לחדר ואמר, "כל כך נחמד כאן כשיורד גשם. סוף סוף הגיע הסתיו" תגובתי? "אוף. אני מקווה שלא נצטנן עם הקור הזה שבחוץ". המדע טוען שהתלונות התכופות משחיתות מערכות יחסים אחרות ובמיוחד מרגיזות ומעכירות את מצב הרוח של המאזין. וקבלו זאת: "מחקר על איך זוגות דנים בקונפליקטים מלמד שבשביל כל ביטוי של זלזול או ביקורת - אתם זקוקים לחמש הבעות חיוביות כדי לנטרל אותו". למה לא לכוון את חמשת הביטויים הראשונים לחיוב ולראות איך השליליות דועכת מעצמה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר