"לאחר מכן - תמחו ברחובות"

העריק מסביר מתוך הכלא: בגלל הבחירות, אל תפגינו עבורי

מעצרו של בחור ישיבה מ'הפלג', היה גורם בימים כתיקונם לגל הפגנות בכל הארץ, אלא שכעת - ערב הבחירות - החשש שהפגנות יעוררו זעם ורק יזיקו, שינה את הגישה, באופן זמני בלבד. האזינו (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
האזינו לדבריו של אלישיב, מתוך הכלא הצבאי (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעיצומה של מערכת הבחירות, בסוף השבוע שעבר, נעצר תלמיד ישיבה המשתייך ל'פלג', סמוך למטה מפלגתם "בני תורה" במודיעין עילית, והועבר על ידי המשטרה למשטרה צבאית, מאחר והתגלה במחשבי הצבא כעריק.

מעצר שכזה, בימים כתיקונם, מביא כידוע לגל הפגנות של 'הפלג' בכל הארץ, אלא שערב הבחירות קיים אצלם החשש כי הפגנות יעוררו זעם ציבורי ויובילו לתפוסת מפלגתם (עץ), ובשל כך הוחלט ב'פלג' לא להפגין הפעם.

כדי לנמק את ההחלטה החריגה, מפרסם 'הפלג' הקלטה של הגאון רבי אשר דויטש, אחד מרבני התנועה, המסביר מדוע אין להפגין בימים אלו.

בנוסף, האסיר עצמו, הבחור ישראל מאיר אלישיב, קורא בהקלטה מהכלא לציבור, שלא להפגין נגדו בשלב הזה, כשהוא מסביר שההפגנה הגדולה ביותר כעת היא בקלפי הבחירות, מחר.

בהודעת הפלג נאמר, כי "לאחר מעצרו של אסיר עולם התורה ישראל מאיר אלישיב, נכנסו רבני הוועדה להצלת עולם התורה למעונו של הגאון רבי אשר דויטש, ושמעו ממנו את הדברים הבאים:

"ההפגנות, זה דבר חשוב מאוד, רק שההפגנות - הזמן המתאים לעשות אותם, בשעה שהשלטונות לוחמים בנו על ידי מעצרים - זה הזמן לעשות הפגנות, כדי להביע שהציבור נחוש ומוכן לסבול הכל, ולא יעזוב את דרכו".

הגר"א דויטש (באדיבות המצלם)

"מנגד, הפעם, ההצבעה בקלפי היא הפגנה אחת גדולה עד מאוד של עשרות אלפים, שמצהירים שהם ממשיכים בדרך המסורה. יתרה מכך, העצור עצמו, ישראל מאיר אלישיב, הביע את רצונו, שלא יעשו הפגנות. הוא לא רוצה שהבעיה שלו כיחיד, תדחה את הענין של הציבור".

"כל דברי שאמרתי פה, זו דעתי הברורה, וזה גם דעת הגאב"ד הגאון רבי צבי פרידמן שליט"א, שהביע את דעתו שלא לעשות לבינתיים הפגנות, וזה גם דעתו של אחי הגאון רבי ברוך שמואל דויטש שליט"א", סיים הגר"א דויטש את דבריו בענין.

דבריו של הרב דויטש

בנוסף, מדגישים ב'פלג' את דברי העריק, בהודעה ששיגר מתוככי הכלא הצבאי, בה הוא מבקש מהציבור להפגין עבורו בהצבעה המונית בקלפי, וכך הוא נשמע אומר: "לכל עם ישראל ולכל מי ששומע אותי. מדבר ישראל מאיר אלישיב, מהכלא הצבאי. אני מבקש בכל לשון של בקשה, שההפגנה הכי גדולה שאפשר לעשות עכשיו, זה להצביע ביום הבחירות למען הבני תורה, ביום שלישי הקרוב".

"רק לאחר מכן תמחו ברחובות, וגם זה - לא בשבילי, אלא על הענין הנורא שאני יושב בכלא בעוון לימוד התורה ועל הניסיון לחבל בעולם התורה", מנמק אלישיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר