מכה לאלשיך

היועמ"ש: אין מניעה להמשיך במינוי מפכ"ל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר כי למרות מכתב הטינופים של רוני אלשיך על המועמדים האפשריים לתפקיד אין בו מעבר לתוכן רכילותי חסר ערך (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, קבע כי למרות ניסיונותיו של אלשיך, אין מניעה להתקדם בתהליך מינוי מפכ"ל המשטרה. כזכור, השבוע הועבר אליו מכתב שבו מילים קשות על המועמדים להחליף את מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך.

בשל אישורו של היועמ"ש, השר לבטחון הפנים גלעד ארדן יוכל כבר היום להעביר את שם המועמד לוועדת גולדברג למינויי בכירים בשירות הציבורי שיוכלו לבחון במשך חודש את המועמד כדי להביא למינויו מיד עם סיום תפקידו של אלשיך.

על פי הדיווחיםף המפכ"ל אלשיך העביר את המידע מתוך ציפייה שהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט יעביר את המסמך לוועדה לאישור מינויים בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג. מנדלבליט וצוותו הקימו בדיקה בהולה במידע, אולם הם התרשמו שהמסמך מכיל בעיקר מידע רכילותי ולא מהותי.

על המכתב שהועבר אתמול חתומה היועצת המשפטית של המשטרה והוא נמסר למשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר. בחברת החדשות בה נחשף המכתב, דווח כי המסמך מכיל "מידע רגיש מאוד ומביך מאוד" נגד לפחות שניים מהמועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה - בעיקר נגד יורם הלוי, אך גם נגד משה (צ'יקו) אדרי. עוד דווח כי החומר התקבל במשרד המשפטים בתדהמה והיועץ המשפטי לממשלה הורה על בדיקה בהולה של תוכן המסמך לפני שהוא נתן אור ירוק להמשיך בהליך המינויים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל נדרשת על פי חוק לדווח לגורמים המוסמכים על כל מידע רלוונטי, בהתייחס למועמדים. המידע מועבר על ידי היועצת המשפטית של המשטרה, תנ"צ איילת אלישר, לגורם במשרד המשפטים שהוסמך לכך על ידי היועמ"ש".

בחודש ספטמבר האחרון הודיע השר ארדן כי רב-ניצב אלשיך, המפכ"ל הנוכחי, יסיים את תפקידו בחודש דצמבר. המועמדים למפכ"ל הבא, יהיו מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן וניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי.

השר ארדן הציג את המועמדים במסיבת עיתונאים. בפתח דבריו אמר כי קודם לכן הוא הודיע לאלשיך כי לא ימשיך בתפקידו. "המפכ"ל ואני שוחחנו במשך כמעט שעתיים על תהליך ההתעצמות שהמשטרה עברה בשנים האחרונות ועתידה, וסיכמנו להמשיך את שיתוף הפעולה בינינו עד לסיום הכהונה באופן ראוי, כפי שצריך ומתבקש", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר