שורת צעדים

במשרד הבריאות יוצאים למלחמה ב'חצבת'

לאור התפשטות מחלת החצבת במשרד הבריאות הודיעו על שורת צעדים שתיעשה בכדי להרחיב את החיסון למחלה בעיקר בריכוזים החרדיים שם היו כמה מקרים (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על שורת צעדים חדשים, במטרה להילחם בהתפשטות החצבת בירושלים.

בין היתר, התקבלה החלטה על הרחבת שעות הפעילות של תחנות טיפת החלב בעיר, כך דווח ב-ynet. במקביל, תיבחן הקדמת גיל החיסון למניעת המחלה, וכן ישקלו את האפשרות להגביל כניסת אנשים לא מחוסנים למוסדות החינוך, נוהל שקיים כבר במדינות שונות בעולם אך טרם הוחל בישראל.

על פי הדיווח, במהלך סוף השבוע קיים מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימן-טוב, שיחות עם מומחים שונים בנושא התפרצות החצבת בבירה, כאשר נכון להיום מדווח על 1,334 חולי חצבת בישראל.

המשרד החליט להמשיך את מבצע החיסון למניעת חצבת בירושלים, כולל פתיחת כמה מתחנות טיפת החלב מ-8:00 בבוקר ועד ל-20:00 וכן בימי שישי, במהלך השבועיים הקרובים.

יצוין כי מדובר דווקא בתחנות בשכונות חרדיות בירושלים, וכן בבית שמש ובביתר עילית - כנראה מאחר ותופעת ההידבקות בולטת במגזר החרדי.

כמו כן, יתוגברו ניידות ייעודיות לחיסון האוכלוסייה, של חברת "נטלי", המאפשרות ביצוע חיסונים בתוך השכונות עצמן.

בנוסף, במשרד בוחנים כמה נושאים הקשורים למניעת התפרצות המחלה. אחד מהם הוא בחינת הגבלת כניסות של אנשים שאינם מחוסנים למוסדות חינוך, בטענה שהן עלולים לסכן את האוכלוסייה. כמו כן בוחנים במשרד את הקדמת החיסון למניעת חצבת לגיל תשעה חודשים, זאת בתיאום עם גורמי המקצוע.

עוד הוחלט במשרד על איוש והוספת תקנים של אחיות במחוז ירושלים ותגבור בכוח אדם נוסף בעזרת סטודנטים וסטודנטיות לסיעוד. הוחלט גם על הגבלות כניסת מבקרים לא מחוסנים למחלקות רגישות בבתי החולים, בין היתר למחלקות כגון: פגיות, טיפול נמרץ, אונקולוגיה והמטו-אונקולוגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר